c_300_250_16777215_10_images_72582.JPG

ترکمن سسی - نشست مدیران و مدرسین علوم دینی اهل سنت شمال کشور با تاکید بر حرکت و تحول حوزه‌های علمیه منطبق بر نیاز‌های روز جامعه، امروز در گرگان برگزار شد.


آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این نشست با اشاره به اینکه مطالب و مسائل امروز با گذشته تفاوت دارد اظهار کرد: عنصر اجتهاد و به روز کردن احکام و تفسیر صحیح از دین می تواند نیاز های امروزی بشر را برطرف کند و ضرورت دارد مدیران و اساتید مدارس علوم دینی با پیشرفت زمانه و جامعه همراه باشند و متناسب با نیازها از دین و معارف اسلامی دفاع کنند.


به گزارش ترکمن سسی از گرگان، ابوبکر آخوند خوجملی امام جمعه نگین شهر نیز در این نشست با بیان اینکه شناخت و معرفت قبل از گفتار و عمل نمایان شود تصریح کرد: شناخت استدلالی خداوند متعال و در ادامه عمل به گفتار مهمترین ویژگی مدرسان و معلمان است.


حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز با تاکید بر فراگیری احکام و معارف دین و تحقیق و پژوهش علوم و فنون روز توسط مدیران و مدرسان حوزه های علوم دینی تصریح کرد: با توجه به نیازهای جامعه تحول در حوزه های علمیه اجتناب ناپذیر است و ضرورت دارد که در متون درسی بر اساس نیازهای جامعه تحول ایجاد شود.


در این آئین از مدارس علوم دینی نعمانی گمیشان، احمدیه قوجمز، محمدیه تالش (گیلان)، ربانیه چنارلی و مصلحی آق قلا به عنوان مدارس علوم دینی برتر، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

همچنین از آخوند نور نیاز نبوی نژاد مدرس مدرسه علوم دینی نعمانی گمیشان، آخوند ابوبکر خوجملی مدرس مدرسه علوم دینی محمدیه نگین شهر، آخوند عبدالجبار میرابی مدرس مدرسه علوم دینی حامد قره تپه، آخوند اسماعیل قدیری مدرس مدرسه علوم دینی ربانیه چنارلی، آخوند عبدالرحمان پقه مدرس مدرسه علوم دینی احمدیه چن سبلی، آخوند نیاز قلیچ حنفی مدرس مدرسه علوم دینی نور بناور، مولوی نعمت اله کاشانی (مشعوف) مدرس مدرسه علوم دینی اهل سنت گالیکش، آخوند احمد قربانپور مدرس مدرسه علوم دینی خاتم الانبیاء شهر فراغی، خانم آی جمال قورچایی مدرس مدرسه علوم دینی مکتب الزهراء قورچای و اشرف حبیب زاده مریان مدرس مدرسه علوم دینی محمدیه تالش گیلان، به عنوان مدیران برتر مدارس، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

تصاویر از : عاشور بردی اتک پور ، عکاس اختصاصی پایگاه خبری ترکمن سسی

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر