c_300_250_16777215_10_images_72706.jpg

ترکمن سسی - مقاله بانوی ترکمن با عنوان "جهان اسلام و راهکارهای ابطال آثار مهلک و خطر آفرین معامله قرن" ، مقاله برگزیده سی و سومین اجلاس تقریب مذاهب اسلامی انتخاب و ارایه شد.


در سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در هفته پایانی آبان ماه در تهران برگزار شد، مقاله عایشه اونق معاون فرماندار بندرترکمن و عضو هیت رییسه حقوقدانان مسلمان در کمیسیون بین المللی این کنفرانس برگزیده و ارایه شد.

به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، چکیده مقاله ارایه شده توسط عایشه اونق به شرح ذیل است:

جهان اسلام و راهکارهای ابطال آثار مهلک و خطر آفرین معامله قرن

معامله قرن طرح و اصطلاحی جدید در تحولات سیاسی خاورمیانه است که سال 2018 میلادی از سوی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در راستای روند سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی مطرح شده است. بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادیبخش فلسطین و قطعنامه های شورای امنیت و همچنین الحاق بخشهایی از مناطق اشغال شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت میکند.

در این راستا در نوشتار حاضر ،ضمن تبیین چرایی اتخاذ این طرح از سوی دولت آمریکا و نیز حمایت برخی متحدین اروپایی و عربی همچون عربستان از آن، این سوال مطرح می شود در صورت عملیاتی شدن این طرح چه آسیب ها و خطراتی متوجه جهان اسلام و کشورهای اسلامی و بخصوص کشور فلسطین می شود و وظیفه جهان اسلام در خنثی سازی و ابطال این طرح چیست؟

نتایج این تحقیق که با بهره گیری از روش توصیفی – تحلیلی به رشته تحریر درآمده است نشان می دهد در صورتی که عملیاتی شدن معامله قرن محقق شود، مهمترین پیامد آن حذف ناعادلانه و به محاق بردن حق سرزمینی فلسطینیها و از بین بردن گروه های مقاومت در نوار غزه و داخل فلسطین و خارج از آن است. عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و تبدیل رژیم صهیونیستی به ژاندارم منطقه از دیگر پیامدهای اجرایی شدن معامله قرن خواهد بود.

علاوه براین تحت پیگرد قرار دادن جریان های اسلام سیاسی و تلاش برای فتنه افکنی و به راه انداختن جنگ های طائفه ای و نژادی در منطقه و تاراج ثروت کشورهای منطقه به نفع آمریکا و صهیونیست ها از دیگر آثار اجرا شدن معامله قرن است. لذا با توجه به پیامدها و آثار مخرب این طرح آمریکایی، یگانه سلاح فلسطینی ها و جهان اسلام برای ابطال این معامله، راهبرد مقاومت منشعب از بیداری اسلامی با محوریت انقلاب اسلامی ایران است.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر