c_300_250_16777215_10_images_72771.jpg

ترکمن سسی - مهلت ثبت نام داوطلبین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به دقایق پایانی خود نزدیک می شود.همین الان که این مطلب را می خوانید ثبت‌نام ها در فرمانداری های مرکزی شهرستان ها درحال انجام بوده و طی اولین دقایق روز یکشنبه مهلت باقیمانده به پایان خواهد رسید.



در لیست ثبت نامی های انتخاب یازدهم همچنین شاهد ورود تنی چند از چهرهای شناخته شده قابلیت دار هستیم که می توانستند در انتخابات دور گذشته نیز پا به عرصه بگذارند. از اواخر شهریورماه گذشته و با فعالیت چهره به چهره داوطلبین، برخی کاربران فضای مجازی فعل تخریب چهره ها را در دستور خود کار قرار داده و با ادله قرار دادن بهانه های واهی و بی آنکه اطلاع دقیقی از رزومه کاری داوطلبین داشته باشند از هرگونه تخریب فروگذاری نکردند.

علی ایحال یخ فعالیت ها می رود تا رفته رفته ذوب شده و پای فعالین به دفاتر مردمی داوطلبین باز شود. مهمترین بحث کنونی این ایام پیش بینی تایید و رد صلاحیت ثبت نام شده ها است. موضوعی که باعث شد تا بسیاری از فعالان میدانی از پیوستن مستقیم به تیم کمیته های کاندیداها خودداری ورزند. از سوی دیگر لزوم ضرورت تشکیل اجماع نیز مسئله ای است که در پس از اعلام لیست تایید صلاحیت شده ها به شکل جدی مطرح خواهد شد.

تجارب گذشته نشان داده است که تمکین از تصمیم اجماع، تنها راه هموار برای تضمین پیروزی کاندیدای اصلح در یکدوره از انتخابات می باشد. این تمکین هرچند که در رقابت های دور دهم با نتیجه همراه بود، اما پیروی از تصمیم یاش اولی ها در ایندوره برای کاندیداهایی که آرا قومیت ها را پشت سر خود می بینند چندان قابل هضم نخواهد بود.

آنچه که در آوردگاه انتخابات یازدهم مجلس بیش از سایر موارد نمود عینی خواهد داشت رفتارهای احساسی هوادران کاندیداها است. در این رهگذر اعلام حمایت داوطلبین خارج گود مانده از راه یافتگان به دور نهایی همسو با تعدادی که شانس پیروزی کمتری دارند بر بازار داغ انتخابات در حوزه های مختلف استان گلستان خواهد افزود. امید می رود روز انتخابات نتیجه ای رقم بخورد که با بیشترین رضایت عمومی همراه بوده و در آستانه سال ۱۳۹۹ شور و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق نماید.

۱- عبدالقیوم شکاری فعال شاخص اجتماعی پس از آنکه به صورت پیش بینی نشده ثبت نام کرد رایزنی هایش را در مناطق مختلف حوزه استارت زده است. فعالان می گویند ورود این استاد دانشگاه به انتخابات با استقبال همشهریانش مواجه شده است. شکاری پس از ثبت نام بلافاصله اقدام به برگزاری یکی دو نشست خانگی نمود و تلاش می کند تا به لیست مدعیان اصلی بپیوندد.

۲- بر اساس گزارشات دریافتی مهندس عبدالجلال ایری هم ثبت نام کرده است. وی شب گذشته جهت بیان دیدگاه‌هایش نشستی را با حضور طرفدارنش در بندرترکمن ترتیب داد. مجری گری نشست را حمید کر عهده دار بوده است. گفته می‌شود تعدادی از فعالان کردکوی و بندرگز هم در نشست مذکور حاضر بوده اند.

۳- برخی کاربران فضای مجازی که فعالیت های قرباندردی قورلی زاده را رصد می کنند مدعی شده اند وی به لیست داوطلبین مجلس اضافه خواهد شد. نام قورلی زاده در انتخابات ایندوره چندان در فضای دیده نمی شد، با اینحال از او بعنوان فعالترین داوطلب در سرکشی به مراسمات مردمی یاد می شود.

۴- رقم پیشنهادی نامتعارف یک مجری سرشناس ساکن بندرترکمن باعث شده است تا داوطلبین قید همکاری با وی را بزنند. این مجری در دور گذشته نیز به همین علت از فضای انتخاباتی به دور ماند.

۵- یوسف بسنجیده طی هفته گذشته بیشترین نشست خانگی را در منطقه داشت. دفتر شرکت وی در بندرترکمن رفته رفته شلوغ شده و همه روزه چند نوبت جلسه هم اندیشی در آن انجام می شود. شب گذشته نیز ( پنج شنبه ۱۴ آذرماه) تعدادی از صنف مهندسین جوان جهت همکاری با این کاندیدای مجرب پیمان همکاری بسته اند.

پ۶- علی رغم ثبت نام تنی چند از کاندیداها از جمله محمد جواد نظری مهر که هفته گذشته صورت پذیرفت، بهزاد سلیمی از فعالان انتخاباتی بندرترکمن می گوید وی و گروهش همچنان مشغول بررسی اوضاع کاندیداها بوده و در زمان لازم تصمیم خود را نهایی خواهند کرد.

۷- یک فعال انتخاباتی حوزه غرب با اشاره به همکاری میرزنجانی شهردار سابق بندرترکمن با سردارزاده اعتقاد دارد، سردار زاده در زمان تصدی صندلی شهرداری کردکوی جزو شهرداران برتر کشوری معرفی شده بود و همسو بودن میرزنجانی با وی می تواند به توسعه و بالندگی اقتصادی منطقه کمک شایانی نماید.

۸- فعالان در غرب استان از هویت نام خانم م م اظهار بی اطلاعی کرده و ادعا می کنند وی خواسته است تا هویتش پنهان بماند‌. این درخواست بانوی ثبت نام کننده باعث تعجب بسیار زیاد فعالان و صاحب نظران اجتماعی شده است.
امروز جمعه( ۱۵ آذرماه) یک کانال استانی هویت وی را محبوبه مهدیان عنوان نمود.

۹- سید جواد حجازی داوطلب ساکن بندرگز با توجه به شرایط بر دامنه فعالیت هایش تداوم بخشیده و در سرکشی به مناطق ترکمن نشین از سایر رقبایش پیشی گرفته است. جمعی از نیروهای کارکشته وی را در نشست هایش همراهی می کنند.
حجازی بزودی هسته اصلی فعالیتش در بندرترکمن را مشخص می کند. هواداران این داوطلب می گویند بی تردید نام وی در جمع کاندیداهای نهایی خواهد بود.

۱۰- سرانجام سعید اسکندریان هم به شایعات پیرامون خود خاتمه بخشیده و با همراهی جمعی از هوادارنش ثبت نام کرد. اسکندریان پس از عدم راهیابی به جمع کاندیداهای تایید صلاحیت شده ی دوره دهم، در تهران مشغول به فعالیت بود و آمد و رفت چندانی به حوزه نداشت.

۱۱- در آق قلا هوادران عبدالغفار رادمهر از ثبت نام وی با همراهی تعدادی از دوستانش از حوزه تهران صحبت می کنند. این تصمیم ناگهانی رادمهر از سوی دیگر انگیزه مضاعفی را در جمع هوادران امانزاده ایجاد کرده است. رادمهر در اولین ورودش به انتخابات نتیجه بسیار خوبی را به دست آورد و اگر فعالیت گروه اجماع آق قلا تداوم میافت می توانست عنوان اولین راه یافته ترکمن به مجلس شورای اسلامی از حوزه مذکور را به خود اختصاص دهد.

۱۲- بر اساس پبش بینی فعالان سعید یلقی شانس بالایی برای راهیابی به مرحله نهایی انتخابات دارد. این چهره علاوه بر آق قلا، طرفداران بیشماری در مرکز استان با خود همراه کرده است و پیش بینی می شود از هر دو طرف رای قابل توجهی را کسب نماید.

۱۳- افراد نزدیک به کاندیداها، هزار جریبی و سنگدوینی را جزو داوطلبین فعال در آق قلا معرفی کرده و شانس برابری را هم برای محمود ربیعی که از تشکیلات منظمی برخوردار است قائل شده اند.

۱۴- در حوزه گنبد طایفه بزرگ قوجق با عبدالله رستگار، سلیمان هاشمی و رشید خرمالی وارد انتخابات شده است و به نظر می رسد تحرکاتی در حال انجام است تا قبل زمان انتخابات به یک اجماع درون طایفه ای دست یابند که نتیجه آن اجماع می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

۱۵- طایفه قانیقمز با پنج کاندیدا از جمله حکیم گلدی زاده، یوسف خانی، آق ارکللی، طاهر سارلی و رئوف اسکندرنژاد رکورد مشارکت در انتخابات یازدهم مجلس در گنبد را شکسته اند.

۱۶- از شهرام غراوی به‌ عنوان یکی دیگر از کاندیداهای مدعی در گنبد یاد می شود. نماینده فعلی کلاله و مینودشت این روزها نظر طیف قابل توجهی از جامعه را به خود جلب کرده است. غراوی در انتخابات مجلس یازدهم جزو کاندیداهای مهمان بشمار رفته و در مورد دیدگاه گروه یاش اولی گری نسبت به وی ابهاماتی احساس می شود.

۱۷- بایرام گلدی برمک ایندوره نیز مانند دوره دهم از حوزه گنبد ثبت نام کرد. هوادران وی منتظر تایید صلاحیت وی بوده و با وجود حضور رقبای قدر در ایندوره کار سختی برای ماندن در کورس رقابت ها خواهند داشت.

به قلم طاهر جانی : با اندکی ویرایش

دیدگاه‌ها  

-1 #1 سالار 1398-10-01 08:26
چرا نادانسته مینویسید . حکیم گلدی زاده از طایفه غراوی میباشد ایشان قان یوقماز نمیباشند
نقل قول کردن
0 #2 مردمي 1398-10-05 01:30
در بين كانديدهاي غرب استان گلستان جناب آقاي دكتر قربان شهرياري با توجه به رزومه بسيار قوي ايشان و سطح محبوبيت ايشان در بين مردم در بالاترين سطح امكان راهيابي به مجلس از حوزه غرب استان گلستان را دارد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر