c_300_250_16777215_10_images_72799.jpg

ترکمن سسی - رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان در پانل تخصصی رویداد معرفی نیازهای فناورانه صنایع گفت : ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند زمینه خودکفایی و خلق تولید مطمئن در کشور را فراهم نماید .

به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، حسین طلوعیان در تخصصی رویداد معرفی نیازهای فناورانه صنایع که همزمان با بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش ، فناوری و فن بازار گلستان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار گردید ، گفت : صنعت و دانشگاه باید در کنار هم باشند و نیازهای همدیگر را احصاء نمایند و بر اساس نیازها ، فناوریهای مورد نیاز شناسایی شود و در این صورت این ارتباط می تواند زمینه خودکفایی و خلق تولید مطمئن در کشور را فراهم نماید .
وی افزود : این ارتباط تا کنون وجود داشته ولی متاسفانه بدلیل گسستگی خیلی ملموس نبوده و این گسستگی باعث شده که ارتباط دائمی وجود نداشته باشد .
به گفته طلوعیان ، نیازهایی که ما احساس می کنیم دانشگاه می تواند به کمک صنعت بیاید تا ما را در این بخش به خودکفایی برساند ، در حوزه تولید ماشین آلات و برخی مواد اولیه است .
وی گفت : بدلیل همین عدم ارتباط پیوسته و انسجام بین دانشگاه و صنعت ، متاسفانه صنعتگران ما از توانمندیهای دانشگاهیان خبر ندارند و دانشگاهیان نیز از زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه صنعت خبر ندارند .
طلوعیان ادامه داد : بخشی از ارتباط بین صنعت و دانشگاه بر عهده ماست که اخیرا با همین انگیزه وزارت صنعت ، معدن و تجارت با وزارت علوم تفاهم نامه ای تحت عنوان طرح تاپ را منعقد نموده اند که بر اساس آن صنعتگران نیازهای فناورانه خود را که باید از طریق حوزه پژوهشی برطرف شود در سامانه ای ثبت نموده و دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی نیز با مراجعه به این سامانه و مطالعه زمینه های تحقیقاتی ، حوزه هایی را که می توانند روی آنها کار کنند انتخاب نموده و از این طریق ضمن برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه ، مشکلات حوزه صنعت نیز مرتفع خواهد شد .
وی همچنین گفت : در طرح دیگیری که در دست اقدام داریم قرار است با کمک شرکت نمایشگاهی استان در حاشیه تمامی نمایشگاههای تخصصی نیازمندیهای صنایع را در حضور صنعتگران و صاحب نظران حوزه صنعت و دانشگاه طرح نمائیم تا زمینه مرتفع نمودن مشکلات حوزه صنعت و دانشگاه را فراهم نمائیم .

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر