c_300_250_16777215_10_images_72904.JPG

ترکمن سسی - فرماندار شهرستان آق‌قلا گفت : تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های این شهرستان پس از وقوع سیل و به دلیل مشکلات ناشی از نوسازی و مرمت خانه‌ها و همچنین وارد شدن آسیب به کتابخانه‌ها ۷۰ درصد کمتر شد.


امیر شیر توماج فرماندار شهرستان آق قلا روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان پیش از وقوع سیل، ۴ هزار و ۳۸۶ عضو فعال در کتابخانه ها داشت اما تعداد اعضای فعال آق قلا در ماه های اخیر با کاهش ۷۰ درصدی به یک هزار و ۱۸۳ نفر کاهش یافته است.
وی افزود: بروز برخی دغدغه های اقتصادی ناشی از سیل مانند توجه به بازسازی ابنیه و واحدهای خسارت دیده و متاثر شدن اشتغال شهروندان از این حادثه قهری از دلایل کاهش رغبت شهروندان برای کتابخوانی است.
امیر شیرتوماج ادامه داد: در سیل ابتدای امسال کتابخانه مرکزی شهر آق قلا دچار خسارت جدی شد و ساختمان آن را در زمره اماکن تخریبی و نیازمند بازسازی مجدد قرار گرفت اما با هوشیاری پرسنل به بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب این کتابخانه آسیبی نرسید.
فرماندار آق قلا خاطر نشان کرد : وارد شدن خسارت به کتابخانه مرکزی دولت محمد آزادی آق قلا و بسته بودن چند ماهه آن در کاهش تعداد کتابخوانان بی تاثیر نبوده که تلاش می کنیم با تامین زودهنگام اعتبار، ساخت بنای جدید این مجموعه فرهنگی به پایان برسد.
به گفته وی کتابخانه آق قلا تا زمان استقرار در ساختمان جدید، در یک بنای استیجاری به فعالیت ادامه می دهد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر