c_300_250_16777215_10_images_72969.jpg

ترکمن سسی - آرجان کم در بین پهلوانان منطقه ترکمن صحرا، طولانی ترین مدت شرکت در سطح اول ( اولی گورش) کشتی سنتی ترکمنی را دارد و از این حیث هیچ پهلوانی در منطقه به پای وی نمی رسد.



شاه ولی بازیار گوینده میادین گورش در ترکمن صحرا در گفتگو با پایگاه خبری ترکمن سسی با بیان مطلب فوق ادامه می دهد: اولین کشتی که از پهلوان فقید آرجان کم دیدم سال ۱۳۶۴ در شهر آق قلا در مراسم عروسی مامی حاجی طلا فروش بود. آن موقع آرجان جوانی بلند بالا حدود ۱۵ - ۱۶ ساله بود.از آن موقع تا کنون وی در سطح اول میادین گورش منطقه شرکت کرده است و از این لحاظ رکورددار پهلوانان منطقه است.

شاه ولی بازیار می گوید : آرجان در اخلاق ورزشی نیز نمونه بود. به نظم و انضباط در میادین گورش اعتقاد خاصی داشت.هر وقت احساس می کرد در برقراری نظم میادین و زیبایی مراسم میزبان با گویندگان همکاری می کرد.

وی اضافه می کند : آرجان کم حدود سال ۱۳۷۱ برای شرکت در مسابقات آلیش قهرمانی آسیا به ترکمنستان رفت و در آنجا قهرمان شد و برای کشور عزیزمان افتخارآفرینی کرد.وی همچنین در مسابقات آلیش قهرمانی آسیا در تهران در سال ۱۳۸۲ در بین ۳۲ کشور آسیایی قهرمان شد.
شاه ولی بازیار خاطر نشان می کند : پهلوان فقید آرجان کم برای کشتی سنتی ترکمنی خدمات بسیاری انجام داده است و همه پهلوانان منطقه از وی به نیکی و افتخار یاد می کنند.

گفتگو : پایگاه خبری ترکمن سسی
با تشکر از شاه ولی بازیار : گوینده توانمند میادین گورش در ترکمن صحرا

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر