c_300_250_16777215_10_images_72988.jpg

ترکمن سسی - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: استان های شمالی در توسعه تجارت ایران با اوراسیا نقش پررنگی دارند و باید ظرفیت راه آهن اینچه برون در توسعه تجارت، تقویت شود.



به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، معدن و تجارت استان گلستان ، حسین طلوعیان در همایش آشنایی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا که در محل سالن همایش های اداره کل محیط زیست استان گلستان برگزار گردید ، گفت : توسعه تجارت با اتحادیه اوراسیا برای استان گلستان دارای اهمیت ویژه‌ای است چراکه توسعه تجارت با کشورهای عضو این اتحادیه ، توسعه تولید، بازرگانی و اشتغال در استان را به همراه دارد.

وی نقش استان‌های شمالی در موافقت نامه توسعه تجارت ایران با اتحادیه اوراسیا را پررنگ دانست و افزود: هم‌اکنون استان‌های گیلان و مازندران برای توسعه حمل و نقل در خط انتقال خط آهن رشت- آستارا و توسعه بندر امیرآباد اقداماتی انجام داده اند و گلستان هم باید جهت توسعه تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا ، زیرساخت‌های راه آهن اینچه برون را تقویت کند.

وی به لزوم تأمین و تقویت زیرساخت‌های بالقوه گلستان در گمرک، لجستیک و راه‌آهن و … اشاره کرد و ادامه داد: باید پتانسیل بازار اوراسیا و نقش موافقت نامه در تسهیل دسترسی به بازار با برگزاری همایش استانی به اطلاع ذینفعان رسانده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تقویت تسلط کارشناسان اقتصادی استانی درخصوص موافقت‌نامه اوراسیا را مهم دانست و از برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه با عنوان آشنایی با ابعاد کارشناسی موافقت‌نامه تجاری ایران و اوراسیا در اواخر دی یا اوایل بهمن ماه امسال در گلستان خبر داد.

وی همچنین به رئوس برنامه‌های گمرک برای ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی در حوزه اوراسیا اشاره کرد و گفت: اختصاص زیرسامانه اختصاصی برای ذینفعان موافقت نامه اوراسیا،اتخاذ تمهیدات لازم در راستای پیش اظهاری اقدام مورد مبادله در گمرک و اختصاص مسیر سبز برای اظهارنامه های مورد مبادله در موافقت نامه از برنامه های این حوزه است.

به گفته طلوعیان موافقت با حمل یکسره کالا در رویه واردات و صادرات، هماهنگی جهت نمونه برداری از کالاهای مشمول مجوزهای قانونی بر روی وسیله حمل و یا بعد از تخلیه و هماهنگی جهت ارائه مجوزهای ترخیص قانونی از طریق یک مرجع واحد از سایر رئوس برنامه گمرک برای ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی در حوزه اوراسیاست.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر