c_300_250_16777215_10_images_73061.jpeg

ترکمن سسی - نخستین ایستگاه سنجش گرد و غبار استان گلستان همزمان با روز هوای پاک در شهر مرزی اینچه برون افتتاح و به بهره‌برداری رسید.


اولین ایستگاه سنجش گردوغبار استان گلستان همزمان با ۲۹ دی‌ماه روز ملی هوای پاک با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست، مدیرکل هواشناسی و جمعی از مسئولین شهرستانی در ایستگاه سینوپنتیک سایت هواشناسی شهر اینچه‌برون به بهره‌برداری رسید.
این ایستگاه سنجش گردوغبار قابلیت سنجش ذرات pm ۲.۵ تا pm ۱۰ و همچنین امکان ارسال این پارامترهای اندازه‌گیری شده را به‌صورت آنلاین و ساعتی دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در مراسم افتتاح این ایستگاه، گفت: در راستای اجرای شعار امسال روز ملی هوای پاک با عنوان "هوای پاک، اقدام و عمل" و همچنین اجرای برنامه‌های پیشگیری مدیریت بحران‌های محیط زیستی در استان گلستان، اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان با انجام مطالعات گسترده و شناسایی کانون‌های احتمالی ریزگردها در استان اقدام به انتخاب بهترین مکان جهت نصب سیستم‌های سنجش گردوغبار در مناطق مستعد این پدیده در استان کرد.
به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی به نقل از روابط‌عمومی محیط زیست گلستان، محمدرضا کنعانی افزود: با توجه به پتانسیل بالقوه کانون‌های گردوغبار و ریزگردها در کشور ترکمنستان و دشت‌های شمالی استان گلستان که به‌عنوان یک تهدید جدی به‌خصوص در سالیان اخیر در منطقه ایجادشده است، با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان تجهیزات به‌روز این ایستگاه از طریق سازمان حفاظت محیط زیست خریداری و با توجه به اهمیت کسب این داده‌ها در جهت پیش‌بینی‌های موردنیاز بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین با اداره کل هواشناسی گلستان، این دستگاه‌ها در ایستگاه سینوپنتیک سایت هواشناسی شهر اینچه‌برون نصب شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر