c_300_250_16777215_10_images_73288.jpg

ترکمن سسی - میلاد نیازی ، فعال دانشجویی: آقای کاندیدا، بعد ازعرض سلام و آرزوی موفقیت صحبتی کوتاه با شما دارم.


ای عزیز دل که ادعا میکنید برای گرفتن حق مردم احساس تکلیف کرده و وارد میدان شده اید.ای بردار جان که میخواهید انعکاس صدای مردم باشید، پس صدای من و حرف هایم را بشنوید.
آقای کاندیدا، با یک سوال عرایضم را شروع میکنم.شما که داعیه دار خدمت به مردم هستید.آیا میدانید بزرگترین خدمت به مردم چیست؟ جواب این را نه از خودم بلکه از پیر خادمین این مملکت میدهم.
مقام معظم رهبری میفرمایند:" بزرگترین مبارزه با امریکا، خدمت به این مردم است. هرکه میخواهد با امریکا مبارزه اساسی کند، باید به این مردم خدمت کند. هر که میخواهد با دشمنان این ملت مبارزه عملىِ کارآمد کند، با فساد مبارزه کند. ابزارهای دشمن در درون کشور و نظام ما عبارت است از فساد، تبعیض و فاصله طبقاتی. ما باید با اینها مبارزه کنیم. این وظیفه دولت و مجلس و قوّه قضاییّه و همه ارکان نظام است. به مردم خدمت کنند، با مفسد مماشات نکنند، فساد را در بدنه دستگاههای حکومت به‌هیچ‌وجه نپذیرند و تحمّل نکنند؛ این بزرگترین خدمت است".


آری امروز والاترین خدمت،از رهگذر فسادستیزی میگذرد و یکی از اصلی ترین بسترهای مبارزه با فساد، نظارت است و شما خط شکن این جهاد مقدس هستید.زیرا که یکی از وظایف اصلی نماینده،بعد نظارتی میباشد.آقای کاندیدا،شما قرار است که بر دستگاه اجرایی کشور نظارت کنید و ما مردم نیز بر شما.پس لازم است که ابزارهای لازم نظارت را داشته باشیم.


یکی از لازمه های نظارت،شفافیت است.اینکه اطلاع داشته باشیم و بدانیم که شما در مجلس چه می کنید؟ و چه میگویید؟ به چه چیزی رای میدهید؟ و چه رایی میدهید؟ چه تلاش هایی برای تحقق وعده هایتان و احقاق حق مردم انجام میدهید؟ چه سنگی و موانعی جلوی راهتان قرار دارد؟ برای چه کسانی و در چه موضوعاتی،توصیه نامه مینوسید؟ اگر غیبت میکنید،علت آن چیست؟ اگر حق ماموریت میگیرید،اگر برای ماموریی میروید،اطلاع بدهید.همه ی اینها را با ما در میان بگذارید.ما مردم را محرم خود بدانید.ما میخواهیم که از لحظه لحظه شما در مجلس خبر داشته باشیم.


امروز اگر فساد است،اگر ناکارآمدی است،اگر اختلاس است،اگر قراردادهای محرمانه( که کاملا بر خلاف منافع ملت میباشد)،یکی از دلایل اصلی آن عدم شفافیت میباشد.اگر میخواهید با فساد مبارزه کنید، اگر قرار است با مردم صادق باشید،اگر ادعا میکنید که پاکدست هستید،بسم الله این گوی و این میدان...شفافیت را از خود شروع کنید،آن هم از همین الان.راهش نیز بسیار آسان است;
اولا موضع خود را درباره ی شفافیت اعلام کنید.
دوما تعهد دهید که در تمام کارها و فعالیت های خود،شفافیت را سرلوحه ی خود قرار دهید.


سوما برنامه ها و راهکار های خود را برای پیگیری شفافیت در مجلس و همچنین برنامه هایتان برای شفاف سازی شخص خودتان را منتشر کنید(چگونه میخواهید داخل مجلس و در قامت یک نماینده، شفاف باشید؟؟)


چهارما در جهت راستی آزمایی موارد بالا از همین الان شروع کنید.زیرا که اگر الان شفافیت نداشته باشید،بعد از تصاحب آن صندلی سبز،دیگر روی شفافیت را نخواهیم دید زیرا که دیگر خرتان از پل گذشته است و ابزار فشاری برای ما مردم نیست.


پس لیست دارایی ها و اموال و درآمد خود را منتشر کنید تا برای مردم شفاف شود. تا مردم بدانند که شما چه بودید و 4 سال بعد چه شدید!! تا بتوانیم شما را ارزیابی کنیم که آیا بعد از 4 سال با فیش حقوقی مجلس( و دارایی های قبلیتان)،زندگی گذراندید یا با رانت و نفوذ و سوء استفاده از جایگاهتان، جیب مبارک را پر نمودید.
همچنین منابع تامین مالی تبلیغات و هزینه کرد های انتخاباتی خود( طبق بند چهارم سیاست های کلی انتخابات) را منتشر کنید. تا بدانیم که چه کسانی به شما کمک میکنند.زیرا که هیچ گربه ایی محض رضای خدا موش نمیگیرد( قطعا هر کسی کمک کند،انتظار جبران دارد!!). تا مشخص شود به کانون های ثروت و قدرت وصل هستید یا خیر.


ای مردم عزیز، ای ایلات من، امروز یکی از مطالبات اصلی ما باید شفافیت باشد.امروز در خواست ما در جلسات هم اندیشی کاندیدا ها انتشار لیست دارایی ها و اموالشان باید باشد.کف زدن و سوت و هیجان خوب است اما کافی نیست.در کنار این شور،شعور لازم است.از حق خودتان دفاع کنید.نماینده،نوکر و خادم ما مردم است.اگر شانیتی و جایگاهی دارد از قبال انتخاب ماست. ما مردم ولی نعمت نماینده هستیم.بر سرشان داد بزنید.قرار نیست ادعا بکنند،وعده بدهند و تمام..!!!


امروز میخواهید منطقه را به خانه ی بخت بفرستید پس درانتخاب خود وسواس داشته باشید.خوش بینی را کنار بگذارید و با عینک بدبینی نگاه کنید زیرا که رای دادن و انتخاب علاوه بر اینکه حق ماست، برای ما تکلیف آور نیز میباشد. به والله که رای دادن حق الناس است.با رای ما علاوه بر انتخاب سرنوشت خودمان،در تعیین سرنوشت دیگران و حتی نسل های بعد نیز دخیل میشویم.


دیگر دوران آن که باد در گلو انداخته و با شعرخوانی و پسوند ایل اوغلی گذاشتن جلوی اسم،رای ما را به یغما ببرند،گذشته است.
امروز،نقشه ی پیشرفت این منطقه با حرکت خودکار شما روی تعرفه و برگه ی انتخابات، طراحی میشود.پس مراقب باشیم که با خطای انسانی خود، امید های خود و نسل بعد را ساقط و نابود نکنیم.
نسل جدیدی در حال رویش است.دیگر نخواهیم گذاشت حقوقمان لگدمال شود
میلاد نیازی، فعال دانشجویی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر