c_300_250_16777215_10_images_73420.jpg

ترکمن سسی - صدای شهروند: شهروندی با نام محفوظ با ارسال یادداشتی به این رسانه ضمن اشاره به شرایط حساس پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خواسته است تا دغدغه های کرونایی وی را مطرح نماییم.



این شهروند ترکمن نوشته است :
. در این شرایط حساس که در معرض خطر شیوع بیماری کرونا قرار داریم حسب نظر متولیان امور بهداشتی راه کنترل شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از گسترش آن محدود شدن اجتماعات مردمی است به طوری که کمپین سراسری #در_خانه_بمانیم در کشور در حال اجراست موج تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و مراسم ها آغاز شده و این مسیر جز با مشارکت و همکاری همه افراد جامعه به مقصود نمی رسد.
جدی گرفتن این موضوع از طرف مردم و مسولین و رعایت بهداشت فردی و عمومی توسط افراد جامعه و نیز بستن راههای شیوع ویروس کرونا در اولویت کارهاست و قطعا احساس مسولیت تک تک افراد جامعه و بویژه افراد تاثیرگذار از جمله علمای منطقه و تشویق مردم به ماندن در خانه ها و پرهیز از اجتماعات عمومی بسیار محسوس و ضروری است.
روشن است در منطقه ترکمن صحرا بخشی از اجتماعات مربوط به برگزاری مراسم های دینی از جمله نمازهای جمعه و جماعات است و در این روزهای حساس و پرخطر تصمیم علما و امام جمعه و جماعات در اعمال محدودیت های موقتی می تواند تاثیرات انکار ناپذیری بر وضعیت مهار شیوع ویروس کرونا داشته باشد.
طی روزهای اخیر در تصمیم های معقول و عاقلانه بسیاری از مدیران حوزه های علمیه در منطقه در راستای همکاری برای کنترل شیوع بیماری کرونا با صدور اطلاعیه هایی از تعطیلی موقت مدارس علوم دینی خبر داده اند اما ممکن است برخی از علمای تصمیم گیران در این بخش تاکنون بر جدیت موضوع و عمق ضرورت محدودیت اجتماعات نرسیده باشند و یا محدودسازی اجتماعات دینی مردد باشند از این گروه صادقانه انتظار داریم با احساس مسولیت بیشتر برابر سلامتی خود و افراد جامعه تصمیم های مقتضی اتخاذ و به سرعت اقدام نمایند زیرا که ممکن است فردا دیر باشد!
و در آخر اینکه آیا آن دسته از امامان جمعه و جماعات که در شرایط فعلی و علیرغم هشدارهای صادقانه مبنی بر خطر روزافزون شیوع بیماری کرونا هنوز قایل به محدودیت اجتماعات مردمی در مراسم های دینی از جمله تعطیلی موقت نمازهای جمعه نیستند، مسولیت عواقب و خطرات احتمالی تصمیم های خود برابر سلامت افراد جامعه را می پذیرند؟!.

 

نکته : انشتار این مطلب لزوما به معنای تایید محتوا و یا بیان دیدگاه این رسانه نمی باشد و صرفا در راستای گسترش اطلاع رسانی است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر