c_300_250_16777215_10_images_73941.jpg

ترکمن سسی - استاندار گلستان اظهار کرد: بخش خصوصی مطالعات خط آهن اینچه برون_گنبد_آزادشهر_شاهرود را با استفاده از ظرفیت مشاوران شرکت زیر ساخت, انجام خواهد داد و پس از آن پروژه آغاز می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس عصر روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت در سی و یکمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان تصریح کرد: ایجاد این خط آهن مسیر ترانزیت را حداقل ۵۰۰ کیلومتر نزدیک تر می کند و این برای تبادل کالا در داخل و خارج از کشور مفید است.
وی افزود: توافقات صورت گرفته بین جمهوری اسلامی و ترکمنستان بگونه است که طی هفته های آتی امکان تبادل کالا از مرز اینچه برون با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی وجود خواهد داشت و بازگانان می تواند  فعالیت های تجاری خود را پس از شیوع ویروط کرونا از سر گیری کنند.
استاندار گلستان ادامه داد: در سال گذشته ۱۴۰ میلیون دلار صادر و ۷۰ میلیون دلار واردات از مرز اینچه برون انجام شده که باید تلاش کنیم با توجه به مزیت های استان تبادلات بازرگانی را در سال جاری افزایش دهیم.
 با اشاره به وجود کارخانه های شالیکوبی در استان یادآور شد: بهسازی و مدرن سازی واحدهای شالیکوبی بلامانع است و واحدها یکسال برای این اقدام فرصت دارند.
دکتر حق شناس گفت: تلاش داریم با توجه به ظرفیت های بخش خصوصی و بخش کشاورزی صنایع تبدیلی را در استان توسعه دهیم تا کالاها بصورت فراوری شده از استان صادر شوند و ارزش افزوده محصولات در استان باقی بماند.
وی هدف شورای گفتگو را افزایش نقش بخش خصوصی و کاهش نقش بخش دولتی دانست و خاطر نشان کرد : در ارایه پروژه های عمرانی نیمه کاره به بخش خصوصی محدودیتی وجود ندارد و چنانچه متقاضی وجود داشته باشد همکاری لازم صورت می گیرد.
لازم به ذکر است در این جلسه پیرامون موضوعات توسعه استان تبادل نظر و گفتگو بین نمایندگان بخش خصوصیزو مدیران دستگاه های اجرایی صورت گرفت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر