c_300_250_16777215_10_images_73961.jpg

ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت خواجه‌نفس گمیشان گفت: لغو راهپیمایی روز قدس امسال به دلیل شیوع کرونا، مانع ابراز علاقه و محبت ما به قدس شریف نیست و قلب و روح همه مسلمانان جهان از جمله اهل سنت گلستان با ملت فلسطین است .


حاج امانگلدی آخوند حنفی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسلمانان تنها با تجهیز و تقویت همه جانبه می توانند دشمن اشغالگر را وادار به عقب نشینی کنند و در حال حاضر وحدت و یکپارچگی، قوی ترین سلاح در برابر استکبار است.
وی بیان کرد: مسلمانان در روز جهانی قدس باید در برابر استکبار ندای مظلومیت ملت فلسطین و تعلق بیت المقدس به اسلام را با قدرت اعلام کنند و این دشمن کینه‌جو جز با قدرت عقب نشینی نمی کند.
امام جمعه اهل سنت خواجه نفس گمیشان افزود: شرایط امسال کشور و نبود امکان برگزاری راهپیمایی روز قدس، ضرورت بهره مندی از فضای مجازی برای فشار حداکثری مسلمانان بر رژیم اشغالگر قدس را بیشتر از همیشه کرده است.
آخوند حنفی ادامه داد: دشمن نمی تواند قدس عزیز را از اسلام بگیرد و مسلمانان امسال همانند همیشه و این بار از طریق فضای مجازی این واقعیت را به سران رژیم صهیونیستی گوشزد خواهند کرد.
وی اظهار کرد: یهود و اکنون دست نشانده های آنان که به زر و زور تطمیع شده اند می خواهند صفوف مسلمانان را ضعیف و با فراموش کردن قدس عزیز، کشتن مسلمان بدست خودشان را گسترش دهند.
وی گفت: نامگذاری روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، یک آینده نگری و استراتژی بسیار مهم برای همه مسلمانان جهان است و هر سال بهتر از سال قبل ارزش این اقدام انسان دوستانه را بهتر درک می کنیم.
وی عنوان کرد: تلاش برای تبیین هر چه بهتر فرمان تاریخی و ماندگار حضرت امام (ره) بسیار لازم و ضروری است و دستگاه های فرهنگی و رسانه های جمعی باید در این عرصه، همت بیشتری داشته باشند.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز شنبه گفته بود: روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس رهبر معظم انقلاب در ساعت ۱۲ به وقت تهران با جهان اسلام سخن خواهد گفت که این برنامه به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی و رادیویی پخش می شود، در همین راستا برای بهره برداری حداکثری از سخنان رهبر معظم انقلاب در هیچ نقطه ای از کشور هیچ برنامه ای تحت عنوان روز قدس نخواهیم داشت.
ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا روز ۲۹ اردیبهشت مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر رسید و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و ۵۷ نفر رسید.
منبع: ایرنا گلستان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر