c_300_250_16777215_10_images_73962.jpg
ترکمن سسی - آخوند الله قلی توماج گفت: آگاهی و دانایی دو ویژگی مهم خانواده موفق در تربیت فرزندان است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترکمن سسی، آخوند الله قلی توماج در استودیو مجازی “لحظه های وصال” درباره “شاخصه های خانواده موفق در تربیت فرزندان” گفت: خداوند دانا و حکیم به اهل ایمان سفارش و گوشزد می کند که خانواده خود را محافظت و مدیریت کنند.
وی با بیان اینکه، خانواده موفق دو شاخصه اصلی دارد، گفت: آگاهی و دانایی از ویژگی های مهم تربیت فرزند است و نبود یکی از آنها باعث اختلال در تربیت فرزند می شود.
این روحانی اهل سنت با بیان اینکه، لازم و ضروری است که خانواده موفق آگاهی لازم را در تربیت فرزند داشته باشند، افزود: خانواده و والدین پس از رسیدن و دست یافتن به آگاهی برای ادامه تربیت موفق، نیاز به ویژگی دوم یعنی دانایی و توانایی دارند.
وی افزود: آنچه را خداوند دانا و حکیم در قرآن کریم به صورت عام و مطلق بیان کرده است تربیت بر مبنای آگاهی و دانایی است.
آخوند الله قلی توماج با ذکر این مطلب که در تربیت فرزندان خیلی از مسایل را آگاه هستیم اما در اجرای آن توانا نیستیم گفت: به عنوان مثال وقتی نوزاد و کودک گریه می کند، یک نوع سیگنال و پیامی به خانواده و والدین ارائه می دهد و اگر چنانچه خانواده از این سیگنال و پیام آگاهی نداشته باشد ممکن است هیچ عکس العملی نشان ندهد در حالی که این گریه می تواند پیام گرسنگی و یا بیماری باشد و یا نیاز به آغوش مادر داشته باشد.
وی افزود: اگر مادر خانواده با آگاهی و دانایی وارد شود و به نیاز کودک پی ببرد قطعا و حتما کودک آرام خواهد گرفت و نیازش رفع خواهد شد.
کارشناس فرهنگی و تربیتی در ادامه سخنان خود درباره آسیب های دوره نوجوانی نیز گفت: اوج آسیب ها در دوره نوجوانی است و این مهم به دلیل آن است که خانواده ها شناخت کافی در نوع تربیت در این سنین ندارند.
وی تصریح کرد: وقتی فرزند در مرحله اول تربیت، شاکله تربیت خود را به نحو احسن دریافت نکند قطعا در دوره نوجوانی خود را بروز می دهد و آنجاست که می بایست خانواده تربیت سنین گذشته را به جهت عقب ماندگی، جبران کند.
آخوند الله قلی توماج افزود: خانواده ای قوی و محکم خواهد بود که مدیریت و خود کنترلی خانواده قوی باشد و اگر چنانچه از روی ساختار قدرت پیش برود ناگزیر جوان نیز گریزان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اگر چنانچه نماز به عنوان عامل اصلی و مهم تربیتی در دستور کار خانواده قرار گیرد باعث می گردد فرزندان نیز به سمت و سوی نماز و تربیت قرآنی گام بردارند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر