c_300_250_16777215_10_images_74051.jpg

ترکمن سسی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت نکوداشت 287 - مین سالروز تولد مختومقلی فراغی پیامی صادر کرد.


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است:
«ایران زمین از دیرباز تا به امروز همواره مهد فرهنگ و شعر و ادب بوده است. جای جای این سرزمین هنرپرور، آراسته به گوهرهای درخشانی است که در قلمرو جغرافیایی زادگاه خود محدود نمانده و با آثار، گفتار و رفتار خویش آوازه¬ای ملی و فراملی یافته¬اند.
 ادیب وارسته و شاعر اخلاق¬مدار خطه همیشه بهار گلستان،« مختومقلی فراغی» در زمرة بزرگانی است که شهرة عام و خاص و مشهور جهان ادب و شعر است.
 او از دل مردم برخاست و در میان مردم زیست و هم¬نفس با آنان از دردها و دغدغه¬های مردم روزگار خویش سرود. پیوند عمیق باورهای دینی مختومقلی و ارادت او به پیامبررحمت حضرت خاتم¬¬الانبیاء(ص) و اهل¬بیت(ع)، بُعد معرفتی عمیقی به اشعار او بخشید.
 او تنها شاعر مراوه تپه، ترکمن و ایران نبود. اخلاق¬مداری، مردم داری، دین¬باوری و سلوک فردی این شاعر شهیر، او را به ستاره¬ای درخشان در آسمان فرهنگ مبدل ساخته که همچنان به جویندگان معرفت و انسانیت نور می¬بخشد. شکوه نام او تا بدانجاست که او را به‌عنوان یکی از پیشگامان شعر با مضامین اخلاقی می‌شناسند.
تجلیل از مقام این شاعر ترکمن، تجلیل از انسانیت و فضایل اخلاقی انسانی است. حلقة مفقودۀ جهان پرآشوب امروز و انسان سرگشته عصر حاضر،توجه به فضیلت¬های اخلاقی و نوع دوستی و غمخواری است. مفاهیمی که در اشعار مختومقلی موج می¬زند و آثار او را به گنجینه¬ای از سجایای اخلاقی مبدل ساخته است.
با گرامیداشت یاد این شاعر جهان اسلام، صمیمانه¬ترین درودهای خود را به مردم سلحشور و باصفای ترکمن نثار می¬کنم و از دست¬اندرکاران بزرگداشت مقام این انسان والا، کمال قدردانی را دارم.»

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر