c_300_250_16777215_10_images_74062.jpg

ترکمن سسی – دیشب در خبرها آمد که بهمن خاوری پسری که با رومینا اشرفی فرار کرده بود با دستور مرجع قضایی و در ارتباط با آدم ربایی دستگیر شده است.


خبر هولناک روزهای اخیر ، رومینا اشرفی دختر چهارده ساله ای که بدلیل مخالف خانواده با ازدواج وی با بهمن خاوری خواستگارش فرار کرده و توسط پدرش به طرز فجیعی هنگام خواب با داس به قتل رسیده ، چنان تاثیر گذار بود که در این چند روز بیشتر مباحث کاربران فضای مجازی را پر کرده است.

علل وقوع چنین جنایتی به عنوان یکی از مباحث اجتماعی از جهات مختلفی قابل تامل و بحث است.


به نظر می رسد در این قضیه مجموعه ای از عوامل دخیل هستند: اتفاق در یک محیط کوچک روستا با فرهنگ خاص آن مندر طقه رخ داده، خشم همراه با غیرت به اصلاح ناموسی پدر رومینا و اختلاف زیاد سنی دختر و پسر ، آن طور که گفته می شود اقدامات تحریک کننده پسر پس از فرار با رومینا از جمله انتشار تصاویر در فضای مجازی و ارسال پیامک های تحریک کننده به پدر رومینا، کم توجهی به خطرات احتمالی تحویل دخترانی در چنین وضعیت به خانواده هایی که در آن محیط و فرهنگ خاص آن محیط در تهدید هستتد، ظاهرا دخالت چندانی هم از طرف اطرافیان و ریش سفیدان برای حل موضوع شنیده نشده، مباحث قانونی در ارتباط با قربانیان چنین حوادث و عدم آموزش های کافی نوجوانان در انتخاب دوست و همسر و کنترل احساسات منطبق بر معیارهای دینی و عرفی و فرهنگی جامعه و ده ها مورد دیگر که جای تامل و بحث دارد.

در بخشی از این بحث ها به نقش احتمالی فضای مجازی در این رویداد تلخ پرداخته شده است.


در این موضوع شایان گفتن است که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و گسترش روزافزون استفاده از آن یک امر اجتناب ناپذیر است. در این شرایط یادگیری نحوه استفاده مفید از این ابزار و آموزش سواد رسانه ای و نیز آموزش مهارت های زندگی برای همه بویژه نوجوانان و جوانان کاملا محسوس است.فضای مجازی ظرفیتی است که سود و ضرر استفاده از آن بستگی به خود کاربران دارد.البته همانگونه که بالاتر عنوان شد قضیه بسیار دلایل گسترده دارد که هرکدام از آن دلایل و جوانب خود جای بحص مفصلی می طلبد...


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر