c_300_250_16777215_10_images_74080.jpg

ترکمن سسی - وزش باد شدید با سرعت بیش از 60 کیلومتر در ساعت باعث وقوع توفان گردوخاک و کاهش دید افقی درمنطقه مرزی اینچه برون شد.


به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان، پیرو صدور هشدار سطح زرد مورخه 7/3/1399 مرکز پیش بینی گلستان مبنی بر بازگشت گرما به همراه وزش باد گرم به استان از اوایل شب شنبه دهم خرداد ماه پس از توفان روزهای اخیر، ساعتی قبل نیز در منطقه مرزی اینچه برون سرعت باد به بالای 60 کیلومتر در هر ساعت رسید و باعث وقوع توفان گردوخاک و کاهش شدید دید افقی شد و در عین حال در بیشتر ایستگاههای سینوپتیک استان دمای هوا به بالای 40 درجه سانتیگراد رسید بطوریکه حداکثر دما در اینچه برون 46 و در گنبد کاوس 45 درجه سانتیگراد اندازه گیری و ثبت شد.

لازم به دکر است که اولین ایستگاه پایش گردوغبار استان درمنطقه مرزی اینچه برون همزمان با روز هوای پاک در 29 دیماه سال گذشته در محوطه اداره هواشناسی سینوپتیک این شهر مرزی نصب و راه اندازی شده و بدیهی است داده های آماری این ایستگاه میتواند نقش موثری در برنامه ریزی ها و دیگر مطالعات مربوط به گردوخاک را با توجه به راه اندازی منطقه آزاد تجاری در آینده نزدیک ایفا نماید.

انتطار میرود پس از کاهش سرعت باد در استان در بیشتر مناطق رشد ابر، رگبار پراکنده و رعدو برق روی داده و تا بامداد دوشنبه از نطر وقوع دماهای حداکثری در اغلب نقاط نسبت به روزهای قبل کاهش دمای 10 تا 12 درجه سانتیگراد روی دهد.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر