c_300_250_16777215_10_images_74202.jpg

ترکمن سسی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که احتمال افزایش شهرهای قرمز استان تا پایان هفته وجود دارد، گفت: ظرفیت بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس پر شده است.


عبدالرضا فاضل شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: با توجه به تعطیلات هفته گذشته، پیش بینی افزایش شیوع کرونا در هفته جاری وجود داشت و ما هشدارهای لازم را داده بودیم.
به گزارش خبرگزاری مهر ، وی با بیان اینکه پنج شهرستان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: احتمال اینکه تا آخر هفته شهرهای قرمز ما افزایش یابد وجود دارد.
فاضل بیان کرد: هفته گذشته هشت شهرستان ما در وضعیت سفید بود و بعد از تعطیلات عید فطر و رحلت امام (ره) به علت عدم رعایت مردم، عوارض آن را هم اکنون مشاهده می‌کنیم.
وی تاکید کرد: اگر مردم به هشدارهای توجه نکنند، محدودیت های اسفند ماه دوباره تکرار شود و تحمل آن برای مردم دستگاه‌ها، ادارات، مشاغل و اصناف واقعاً سخت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر اینکه اگر مردم رعایت نکنند مجبور به اعمال محدودیت خواهیم شد، تصریح کرد: با توجه به فصل گرما پوشیدن گان و ماسک برای کادر درمان سخت و نفس گیر شده و طی این چهار ماه آنها دچار فرسایش شده اند، لذا از مردم می خواهیم فاصله فیزیکی و پروتکل ها را رعایت کنند.
وی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان‌ها گفت: ظرفیت بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس تقریباً پر شده و در گرگان ۱۳ بیمار در بخش ایزوله بیمارستان شهید صیاد شیرازی و ۳۰ بیمار در پنج آذر بستری هستند و در سایر شهرستان ها هم یک بخش با حدود ۲۵ بیمار وجود دارد.
فاضل تأکید کرد: مردم باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد شلوغی بیمارستان ها نباشیم.
وی بیان کرد: شرایط سفید و زرد شکننده است و اگر مردم رعایت نکنند ممکن است تا آخر هفته سه شهرستان دیگر ما هم قرمز شود.
فاضل گفت: اگر ۷۵۰ بیمار بستری در سطح استان داشته باشیم، وضعیت گلستان قرمز خواهد شد؛ در دو هفته گذشته ۵۸۰ بیمار بستری داشتیم و اگر مردم رعایت نکنند ظرف سه تا چهار روز آینده، با بستری ۳۰۰ بیمار کل گلستان قرمز خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر