c_300_250_16777215_10_images_74290.jpg

ترکمن سسی - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گرگان، گفت: تسهیلات 40 میلیون تومانی با کارمزد 5درصد برای ساخت منازل روستایی پرداخت می شود.


به گزلرش خبرنگار پایگاه خبری ترکمن سسی ، ولی ا... رضایی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرستان گرگان، اظهار داشت: این تسهیلات به تمامی روستائیان واجد شرایط با بازپرداخت 15 ساله پرداخت می شود.
وی، از اجرای طرح ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد و محروم نیز خبر داد و گفت: این افراد علاوه بر تسهیلات 40 میلیون تومانی از 25 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض نیز برخوردار خواهند شد.
مهندس رضایی، به طرح اقدام مسکن ملی هم اشاره کرد و گفت: این طرح مختص شهرها بوده و دارای شرایط خاصی مانند آورده اولیه می باشد.
وی در پاسخ به پرسش یکی از اعضای شورای شهرستان گرگان درخصوص طولانی بودن پروسه صدور پاسخ استعلام ها در کمیسیون مغایرت های طرح هادی، اظهار داشت: استان گلستان بالغ بر یک هزار روستا دارد و اگر فقط از هر روستا یک پرونده به این کمسیون ارجاع شود، باید به حداقل یک هزار پرونده رسیدگی شود.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان گرگان، با اشاره به اینکه در 50 روستای این شهرستان، پروژه های ناتمام وجود دارد، گفت: برای تکمیل ای پروژه ها بالغ بر 47 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
رضایی، به ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده زیارت هم اشاره کرد و گفت: نظارت بر ساخت و سازها در درون بافت روستای زیارت برعهده بنیاد مسکن است، اما ساخت و سازهای خارج از بافت برعهده سایر دستگاه های زیربط است.
در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهرستان گرگان با اشاره به نقش شورا به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین، گفت: اعضای شوراها با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و براساس قانون مشکلات را بررسی و پیگیری می کنند.
حسین ربیعی، افزود: شوراهای اسلامی نهادهای میانجی بین مردم و حاكمیت هستند كه می توانند به نمایندگی مردم پیگیر برخی امور باشد و برای مدیریت شهرها و روستاها برنامه ریزی هایی نیز انجام دهند.
وی به مشکلات اجرای طرح هادی اشاره و عنوان کرد: محدوده روستاها مشخص است اما این بخش با حریم شهرها تداخل پیدا کرده و مشکلاتی را ایجاد می کند.
ربیعی با بیان اینکه طرح هادی روستایی در حقیقت یک نوع نقشه راه برای توسعه یک روستا محسوب می‌شود، گفت: تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از اهداف مورد نظر این طرح است.

در ادامه نایب رییس شورای اسلامی شهرستان گرگان با انتقاد از توزیع ناعادلانه بودجه در بین روستاهای مختلف عنوان کرد: در برخی از روستاها فاز سوم طرح هادی در حال اجراست، در حالیکه در برخی از روستاهای دیگر اعتبار فاز اول نیز پرداخت نشده است.
مصطفی عرب، افزود: شوراها زبان گویای نیازمندی های مردم هستند و می توانند رابطه بین مردم و مسئولین را تنظیم كنند.
همچنین عضو شورای اسلامی سرخنکلاته نیز با تاکید بر اینکه باید به فکر آیندگان و آینده روستاها باشیم، گفت: باید ریشه و فرهنگ غنی روستاهای استان گلستان به عنوان یک میراث گرانبها حفظ شود.
حسن گرزین، افزود: اعضای شورای روستا، شهرو بخش به دلیل حضور درمنطقه به مشکلات اشراف دارند و می توانند بهترین راهکار را نیز ارائه نمایند.
وی، بازنگری طرح های هادی روستایی با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای خلاف را یک ضرورت عنوان کرد.
همچنین نماینده استان گلستان در شورای عالی استان های کشور در این جلسه با تاکید بر اینکه شوراهایی در عمل موفق هستند كه ارتباط خود با مردم را به بهترین نحو حفظ كنند، اظهار داشت: هر منطقه ای كه با سرعت زیاد به سمت توسعه رو به حركت باشد دارای شورای موفقی است و مردم به نحو صحیح در تصمیم گیری ها دخیل هستند.
حمید آقاملایی، افزود: شورا كاركرد سیاسی - حزبی ندارد بلكه كاركرد فرهنگی و اجتماعی و ... دارد از این رو در شوراها باید از مجادلات سیاسی پرهیز كنیم.
وی با بیان اینکه شوراها باید در حوزه های مرتبط با خود نظیر تصمیم گیری، نظارت، شناسایی مشكلات مردم و منطقه تحت پوشش خود و پاسخگویی به نیازها نقش خود را پررنگ ایفا كنند، افزود: در آن صورت شوراها در توسعه شهرها و روستاها تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.
آقاملایی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های هادی روستایی، نیازمند اعتبارات مناسب در مقایسه با تهیه طرح و انجام مطالعات آنهاست، افزود: موضوع را از طریق شورای عالی استان ها و نمایندگان استان در مجلس پیگیری خواهم کرد.


عضو شورای بخش بهاران نیز در این جلسه با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا از مردمی ترین نهادهای كشور هستند و نقش مهمی در توسعه شهرها و روستاها دارند، افزود: اما متاسفانه شوراها هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته اند.
رضا محمدزاده، به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای کم دوام و بی‌دوام سطح استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. 


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر