c_300_250_16777215_10_images_74320.jpg

ترکمن سسی - آنه محمد قرنجیک گفت: کلنگ احداث غسالخانه اهل سنت گنبدکاووس به مساحت ۴۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی، مراسم کلنگ زنی احداث غسالخانه اهل سنت عصر امروز پنج شنبه با حضور غراوی معاون عمرانی استاندار ،حاج آخون جاور امام جمعه اهل سنت ، فرماندار ویژه ،شهردار و اعضای شورای شهر گنبدکاووس برگزار شد.

آنه محمد قرنجیک عضور شورای شهر گنبدکاووس در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی گفت: مساحت آرامگاه مسلمین اهل سنت گنبد واقع در روستای آق قایه 14 هکتار است و تقریبا 11 هکتار آن پر شده و در حال حاضر 3 هکتار آن خالی می باشد.

عضو هیات امنای آرامگاه مسلمین با اشاره به اینکه آرامگاه مسلمین در آق قایه در سال 1310 وقف خیرین از جمله محمدقلی بابایانی و آقپور قابوس بوده است ادامه داد:
شهدای این آرامگاه تعداد 23 شهید دفاع مقدس، 7 شهید و شهیده حادثه منا و شهید حادثه یاک 40 اترک طیار نماینده مردم شریف گنبد کاووس است.

وی خاطر نشان کرد: زمینی به مساحت ۲۳۰۰ مترمربع روبروی آرامگاه داریم که کاربری غسالخانه دارد و با توجه به اینکه از چند سال قبل دیگر امکان غسل میت در داخل منازل و بصورت سنتی (به علت گسترش آپارتمان نشینی در گنبدکاووس) وجود نداشته و شهروندان ما دچار مشکلات عدیده ای بودند ، لذا تصمیم بر احداث غسالخانه اهل سنت اتخاذ شد.

قرنجیک تصریح کرد: از اینرو با توجه به ضرورت احداث غسالخانه و با هماهنگی ائمه محترم جمعه اهل سنت ، از شهرداری گنبد درخواست احداث غسالخانه برای اهل سنت کردیم که با موافقت شورای شهر گنبد مبلغ یک میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

عضو شورای شهر گنبدکاووس تاکید کرد: این پروژه به زودی توسط پیمانکار طرف قرارداد شهرداری گنبد عملیاتی می شود.

آنه محمد قرنجیک گفت: این غسالخانه شامل بخش های زیر است :
1_ سالن انتظار و شستشوی میت مردانه
2_ سالن انتطار و شستشوی میت زنانه
3_ سردخانه
4_ دفتر مدیریت
5_ نمازخانه
6_ نگهبانی و حراست
7_ انباری

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر