c_300_250_16777215_10_images_74341.jpg

ترکمن سسی - استاندار گلستان با اشاره به تولید بیش از ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در سطح استان اظهار کرد: فعال سازی بنگاه های راکد صنایع تبدیلی و همچنین فعال سازی بنگاه هایی که مجوزهای لازم را دریافت کرده اند اما موفق به فعالیت نشده اند موجب رونق کشاورزی استان می شود .


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر هادی حق شناس عصر روز شنبه ۲۱ تیر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصریح کرد: گلستان یکی از استان‌های شاخص در تولید محصولات کشاورزی است اما بسیاری از محصولات استان به صورت خام صادر می‌شود و می‌توان با استفاده از صنایع تبدیلی ارزش افزوده لازم را در آن ایجاد کرد.
وی افزود : قریب به ۴۰۰ واحد تولیدی و یا طرح آماده بهره برداری در شهرک های صنعتی آمادگی فعالیت در زمینه صنایع تبدیلی را دارند که باید با بررسی دقیق فعال سازی دوباره آنها را موجب شویم.
استاندار گلستان با اشاره به  تخصیص های استان در سطح ملی و استانی یادآور شد: قریب به دو ماه تا پایان سال مالی زمان باقی است و باید تلاش کنیم و اعتبارات تخصیص یافته ملی و استانی را جذب نموده و اجازه بازگشت منابع را ندهیم.
دکتر حق شناس خاطرنشان کرد: اعتباراتی در ردیف های متمرکز وجود دارد و دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند نسبت به جذب آن همت لازم را داشته باشند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های نیمه کاره اشاره کرد و گفت: باید زمینه واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش غیردولتی فراهم شود و پروژه‌هایی که سالها به صورت نیمه کاره باقی مانده‌اند و اعتبار خاصی برای پایان آن وجود ندارد به بخش غیر دولتی واگذار شود.
لازم به ذکر است در این جلسه عابدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گزارشی از وضعیت پروژه های نیمه کاره استان , اعتبارات و صنایع تبدیلی استان ارایه کرد و پیرامون آن بحث تبادل نظر شد.
گفتنی در این راستا مدیر کل صمت, مدیر کل جهاد کشاورزی, رییس شرکت شهرک های صنعتی استان گزارشی از وضعیت های های تولیدی خصوصاً در حوزه صنایع تبدیلی ارایه کردند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر