c_300_250_16777215_10_images_74346.jpg

ترکمن سسی - استاندار گلستان با اشاره به تولید پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان گفت: در هفت سال گذشته و با استقرار واحدهای تبدیلی جدید، سه میلیون تن به ظرفیت تولید صنایع تبدیلی گلستان افزوده شد.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری ایرنا ، هادی حق‌شناس عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گلستان اظهار داشت: استقرار صنایع تبدیلی جدید علاوه بر فراهم کردن فرصت های جدید شغلی، موجب ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای کشاورزان خواهد شد.
وی بیان کرد: حدود ۴۰۰ واحد و طرح در حوزه صنایع تبدیلی گلستان منتظر تعیین تکلیف است که راه اندازی این واحدها رونق بزرگی در صنعت، اشتغال و کشاورزان استان ایجاد خواهد کرد.
استاندار گلستان همچنین به برنامه ریزی برای راه اندازی واحدهای صنعتی راکد و تعطیل اشاره کرد و گفت: مجموع واحدهای راکد استان، معادل حجم صنایع مستقر در سه شهرک صنعتی گلستان است و به جای آن که به دنبال ایجاد واحدهای صنعتی جدید باشیم باید این واحدهای تعطیل و نیمه فعال را به چرخه تولید بازگردانیم.
رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان هم در این جلسه با اشاره به فعالیت ۶۰۳ واحد صنایع تبدیلی استان در حوزه کشاورزی گفت: ظرفیت تولید این‌ واحدها سالانه چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تن است.
مختار مهاجر بیان کرد: ظرفیت تولید دانه‌های روغنی گلستان شامل آفتابگردان، کلزا و سویا ۲۰۳ هزار تن و ظرفیت کارخانجات روغن‌کشی نیز ۵۰۰ هزار تن است.
وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد خطوط تولید کارخانجات و صنایع تبدیلی گلستان نیازمند بازنگری و اصلاح مجدد است گفت که به‌روز کردن و استفاده از دانش جدید در این صنایع به ویژه در محصولات زراعی، باغی، شیلات، دامی و سردخانه با هدف افزایش تولید و ارزش افزوده این واحدها ضروری است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان هم در این جلسه بر استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های استان برای تحقق جهش تولید تاکید کرد.
قدرت الله عابدی اظهار داشت: توجه به گردشگری آبی، استفاده از ظرفیت دریای خزر و اقتصاد دریایی به عنوان پیشران توسعه گلستان باید مورد توجه دستگاه ها قرار بگیرد.
وی گفت: برای جهت بخشیدن به روند توسعه استان باید زنجیره تولید تکمیل شود که زهکشی اراضی و لایروبی آب بندان‌ها بخشی از آن و مورد توجه همه برنامه‌ریزان و مدیران گلستان است.
عابدی بر بهره‌وری از پتانسیل بندری گلستان برای واردات چوب تاکید کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر