c_300_250_16777215_10_images_74350.jpg

ترکمن سسی - رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آق قلا، گفت: همه اقشار جامعه، اخلاق مداری و محور قرار دادن اخلاق در امور روزانه را سرلوحه کار خود قرار دهند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترکمن سسی ، آخوند عبدالحی میرزاعلی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: سعی نمائیم در تمامی امور زندگی اخلاق را محور کارهای خودمان قرار دهیم و در رعایت آن بیشترین همکاری را با مردم و ارگان های دولتی داشته باشیم.

به گفته وی؛ رعایت اخلاق اسلامی و تعمیم آن در جامعه می تواند جلو بسیاری از معضلات اجتماعی را که امروز افزایش یافته بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آق قلا، فرهنگ را نیاز زندگی امروز بشر دانست و گفت: همانگونه که برای تداوم بقا به هوا نیازمند هستیم، برای ادامه زندگی نیز به فرهنگ و نهادینه کردن آن به صورت عمومی محتاج هستیم.

وی، افزود: در این برهه از زندگی که ماشینی شده است رعایت فرهنگ عمومی در بسیاری از شئونات زندگی از جمله فرهنگ ترافیک الزامی به نظر می رسد تا زندگی مطلوبی عاید جامعه انسانی شود.

به گفته وی؛ فرهنگ ترافیک باید از سنین پایین به فرزندان آموزش داده شود تا در سنین بالاتر بدون یادآوری و تذکر دیگران قادر به انجام آن باشند.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آق قلا نیز در این جلسه با اذعان بر اینکه دین مبین اسلام کامل ترین ادیان است، تصریح کرد: همه احکام و دستوراتی که انسان برای زندگی بهتر به آنها نیاز دارد در این دین شریف به صورت شفاف بیان شده است.

«امیر شیر توماج»، افزود: احترام به بزگترها از دستورات اکید اسلام است و رعایت آن می تواند حلال بسیاری از مشکلات جامعه باشد.

به گفته وی؛ صبر و شکیبایی نیز از خصلت های انسان های مومن است، بروز نزاع های فردی و جمعی به خاطر نداشتن صبر است و بی توجهی به امورات فرهنگی می تواند پاشنه آشیل جامعه باشد.

فرماندار شهرستان آق قلا، تدوین سند راهبردی اجتماعی را مهمترین هدف شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: مسئولان با فرهنگ سازی مسائل خرد و کلان در ادارات و نهادها سرمشقی برای مردم باشند.

وی، ادامه داد: از سوی مدیران اقدامات تشویقی برای شهروندانی که فرهنگ عمومی از جمله فرهنگ ترافیک را رعایت می کنند در نظر گرفته شود.

به گفته وی؛ بسیاری از شعرا و بزرگان ترکمن نیز اشعار و سخنان ارزشمندی در رابطه با صبر و شکیبایی دارند که درج آن بر روی بنرهای سطح شهر در ارتقاء فرهنگ عمومی موثر خواهد بود.

توماج از روند کاهشی ابتلا و فوت ویروس کرونا در شهرستان آق قلا خبر داد و گفت: با ورود دستگاه قضایی و انتظامی، تذکر ائمه جمعه و جماعات و رعایت خود مردم، وضعیت بهتری برای شهرستان پیش بینی می شود.

وی، ادامه داد: طبق شیوه نامه ها و دستورالعمل های دولت به افراد فاقد ماسک در ادارات و بانک ها خدماتی ارائه نمی شود و حتی برای کارمندانی که رعایت نکنند غیبت از محل کار محاسبه می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آق قلا نیز در این جلسه با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات آن، تصریح کرد: سعی می کنیم جلسات این شورا به صورت فصلی برگزار شود تا دغدغه های فرهنگی جامعه کاهش یابد.

«مرجان طریک»، افزود: ترویج فرهنگ ترافیک و ارتقاء فرهنگ قرآنی در شهرستان از اقداماتی است که به دنبال انجام آن هستیم و بدون همکاری مسئولان و مردم این امر تحقق نخواهد یافت.

به گفته وی؛ متاسفانه برخی از ادارات همکاری خوبی در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی شهرستان ندارند، در حالی که رسیدن به شرایط مطلوب در این حوزه نیازمند همکاری همگان است.

امام جمعه انبارالوم نیز در این جلسه با بیان اینکه دشمن با صرف میلیاردها دلار از طریق شبکه ها و ماهواره ها درصدد تضعیف فرهنگ اسلامی و به انحراف کشاندن نسل جوان است، اظهار کرد: اگر فرهنگ عمومی اسلامی را در جامعه نهادینه نکنیم باید منتظر جایگزینی فرهنگ منحط غربی باشیم.

«حجت الاسلام جلیل دماوندی»، ادامه داد: اقدامات پایه ای برای حوزه فرهنگ و ترویج در بخش های مختلف جامعه از جمله در مدارس و دانشگاه ها انجام دهیم.

به گفته وی؛ گسترش فرهنگ عمومی اسلامی نیازمند صرف وقت و امکانات بیشتری است و هیچ گونه کوتاهی در این زمینه نباید مشاهده شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر