c_300_250_16777215_10_images_74460.jpg

ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت گمیشان گفت: قربان، عید مهمی است که در آن ابراهیم (ع) فرزند خود را به قربانگاه برد تا به مردم، مطیع بودن در برابر خدا را بیاموزد لذا این عید جایگاه و منزلت مهمی در نزد مؤمنان و اهالی ترکمن صحرا دارد.


حاج آخوند امانگلدی حنفی در گفتگو با خبرنگار مهربا اشاره به شرایط قرمز کرونایی ادامه داد: در حالی که کادر درمان و درمانگران کشور در مراکز درمانی به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای مهار این بیماری هستند رعایت بهداشت حق‌الناس است.
وی از همه خواست تا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عید قربان اهتمام لازم را داشته باشند و از دید و بازدیدها و آداب مستحب این اعیاد چشم پوشی کنند.
علمای اهل سنت از مردم می‌خواهند تا آداب و رسوم را عید را به صورت محدود برگزار کنند حاج آخوند حنفی با اشاره به برگزاری برخی آداب پر تجمع در عید قربان در منطقه گفت: هر جایی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده کرونا دوباره شیوع یافته بنابراین باید دستورات پزشکان و کارشناسان بهداشتی را جدی بگیریم.
وی تأکید کرد: تا زمانی که کووید ۱۹ در جامعه جولان می‌دهد و جان بسیاری از اهالی منطقه را گرفته است، ضرورت ندارد مراسم برگزار کرده و دست به کاری بزنیم که خود و یا خانواده‌های ما از آن آسیب ببیند.
امام جمعه گمیشان بیان کرد: خارج نشدن از منزل جز در وقت ضرورت و شرکت نکردن در اجتماعات از اصلی‌ترین مواردی است که باید در عید قربان رعایت شود و در خصوص نماز عید قربان هم باید تابع ستاد کرونا در استان باشیم.
حاج آخوند حنفی گفت: هر چند مراسم این عید بزرگ اسلامی در سنوات قبل با شور و شوق زیادی برگزار می‌شد اما امسال با توجه به شرایط خاص کرونایی باید از دید و بازدیدهای خود صرف نظر کرده و یا آن را به صورت بسیار محدود برگزار کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد همانطور که در موج اول کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گلستان توانست به حال ثبات برسد، در پیک دوم و عید قربان هم مردم با رعایت موارد بهداشتی اجازه ندهند کرونا جان خانواده‌هایشان را بگیرد.
حنفی متذکر شد: با توجه به این‌که انجام دید و بازدید به مناسبت عید قربان می‌تواند باعث بیشتر شدن ابتلاء به کرونا در جامعه شود به آحاد مردم توصیه می‌کنیم برگزاری این برنامه‌ها را به زمانی دیگری موکول کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر