c_300_250_16777215_10_images_75073.jpg

ترکمن سسی - مدیرکل شیلات گلستان گفت : طرح های پرورش میگو در گمیشان، پرورش ماهیان خاویاری، پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاه های کشاورزی و پرورش ماهی در قفس های دریایی از پروژه های شاخص شیلات گلستان است.



به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، سیدجواد قدس علوی مدیرکل شیلات گلستان در نشست رسانه ای با مدیران رسانه گلستان با بیان اینکه گلستان ۱۴ درصد تولید میگوی کل کشور را دارد و در طرح های شیلاتی استان ۳۷۰۰ میلیارد تومان بستر سرمایه گذاری آماده شده است، گفت: طرح پرورش میگو در دو فاز یک و دو جمعا در ۱۰ هزار هکتار به عنوان بزرگترین مجتمع پرورش میگو در کشور و تنها مجتمع پرورش میگو در شمال کشور در اراضی لم لزرع و شوره زارهای شمال استان گلستان با اهداف جذب سرمایه گذار ، جهش تولید ، اشتغالزایی و کارآفرینی و توسعه مناطق محروم و مرزی استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه بدلیل بیماری لکه سفید در سال ۹۸ با کاهش عمده ای در تولید روبرو بوده و از پیش بینی ۴۰۰۰ تن تنها ۴۰۵ تن میگو تولید داشتیم، ادامه داد: در صورت تکمیل زیر ساخت های اصلی از محل اعتبارات دولتی و زیر ساخت های فرعی و مزارع پرورشی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی فاز اول طرح پرورش میگوی گمیشان یعنی ۴ لاین هزار هکتاری در سال ۱۴۰۱ به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید و با تولید ۶۹۰۰ تن میگو ، اشتغالزایی ۴۱۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم حاصل خواهد شد.

مدیرکل شیلات گلستان افزود:با راه اندازی فاز دو پرورش میگو تولید حدود ۲۲ هزار تن و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۶۲۱۰ نفر محقق خواهد شد و با بهره برداری از دو فاز ۱ و ۲ حدود ۲۹ هزار تن تولید میگو و اشتغالزایی حدود ۱۰ هزار نفر به صورت و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: طرح پرورش ماهیان خاویاری در قالب مزارع منفرد و همچنین مجتمع در دست احداث پرورش ماهیان خاویاری در شمال گمیشان در سطح ۵۰۰ هکتار و به عنوان بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان خاویاری دنیا در کنار مجتمع پرورش میگوی استان جانمایی گردیده است.

قدس علوی تصریح کرد: فاز ۲ طرح پرورش میگو و مجتمع ماهیان خاویاری گمیشان به شرکت شهرکهای کشاورزی واگذار شده و با تکمیل و بهره برداری از این طرح تولید گوشت ماهیان خاویاری به ۴۰۰۰ تن و تولید خاویار به ۳۰۰ تن خواهد رسید و اشتغالزایی حدود ۲۴۰۰ نفر نیز قابل پیش بینی می باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر