c_300_250_16777215_10_images_75453.jpg

ترکمن سسی - استاندار گلستان از تلاش برای بازگشایی مرز‌های زمینی استان برای توسعه صادرات در ایام شیوع کرونا خبر داد.

هادی حق شناس استاندار گلستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت: در سه ماه نخست سال جاری ما و ۱۵ کشور همسایه به دلیل شیوع کرونا در بخش صادرات دچار مشکلاتی شدیم، اما بااین حال ۱۰۰ هزار تن از مرز اینچه برون و سایر مرز‌های استان صادرات داشتیم.

حق شناس ادامه داد: از اوایل تیرماه مرز ریلی استان بازگشایی شده و ما به دنبال بازگشایی مرز زمینی هستیم چرا که در تردد کامیون‌ها دچار مشکل هستیم و وزارت خارجه در حال بررسی موضوع است.

او گفت: طبق مصوبه‌ای کشوری قرار بر این شده تا در استان به تجاری که در سه سال گذشته صادرات داشته اند تسهیلات ارزی ریالی اعطا شود.

استاندار گلستان افزود: با شرایطی که به اتاق بازرگانی اعلام شده و مجوزی که دریافت شده است قرار بر این شد با کمک سازمان توسعه تجارت در پایانه‌های مرزی دو اتفاق رخ دهد.

حق شناس افزود: یکی از این اقدامات تجهیز انبار‌های موجود در پایانه‌های مرزی و دیگری ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفیت کالا‌های صادراتی از محل یارانه کمک‌های سازمان توسعه صادرات است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر