c_300_250_16777215_10_images_75595.jpg

ترکمن سسی - رییس اداره مرتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که امسال ۱.۵ میلیون بوته مرتعی در سه هزار هکتار از مناطق بیابانی آق قلا، گنبدکاووس و مراوه‌تپه که خطر بیابان‌زایی آنها را تهدید می‌کند، غرس خواهد شد.


به گزارش ایرنا گلستان ، تاج‌قلی فرهنگ‌دوست روز سه‌شنبه در بازدید رییس گروه حفاظت خاک و احیای مناطق بیابانی دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: این بوته‌ها از یک ماه آینده توسط پیمانکاران و مشارکت جوامع محلی غرس می شود.
وی گفت: هم اکنون ۳۱۰ هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی مناطق شمالی گلستان در خطر بیابان‌زایی قرار دارند که باید با انجام برخی اقدامات حفاظتی، کاشت نهال و احیای مرتع از بیابان شدن آنها جلوگیری شود.
فرهنگ دوست یادآور شد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان درسه سال گذشته با جذب افزون بر ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی و استانی اقدامات موثری برای احیای ۱۰ هزار هکتار عرصه‌های بیابانی مناطق شمالی این استان انجام داده که این فعالیت‌ها با اختصاص اعتبارات ویژه باید با سرعت بیشتری انجام شود.
وی بوته‌کاری و انجام مدیریت هرزآب با احداث هلالی آبگیر را از مهمترین اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در عرصه‌های بیابانی نواحی شمالی این استان برشمرد و اضافه کرد: نخستین پیامد جدی پدیده بیابان زایی پدیده ریزگردها است.
رییس اداره مرتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی گلستان همچنین پیشگیری و مقابله با پدیده ریزگردها، حفاظت از خاک و رطوبت آن، تولید علوفه و ایجاد اشتغال را از دیگر مزایای غرس نهال در مناطق بیابانی نواحی شمالی استان اعلام کرد.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر