c_300_250_16777215_10_images_75610.jpg

ترکمن سسی - الحاج محمد امین آخوند صفری گفت: شیعه و سنی نماد وحدت در جهان هستند و این پیوندی که در بین شیعه و سنی است؛ با دسیسه ها و توطئه دشمنان گسستنی نیست.

به گزارش گلستان ما، الحاج محمد امین آخوند صفری، امام جمعه اهل سنت شهر فراغی شهرستان کلاله در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن تسلیت رحلت جانگداز پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: شیعه و سنی نماد وحدت در جهان هستند و این پیوندی که در بین شیعه و سنی است؛ با دسیسه ها و توطئه دشمنان گسستنی نیست.
وی افزود: دشمنان جهان اسلام درصدد هستند تا با برنامه ها و توطئه های مختلف باعث اختلاف در جهان اسلام شوند؛ لذا می‌طلبد بزرگان جهان اسلام اعم از اهل تشیع و تسنن، هوشیاری خود را حفظ و در جهت خنثی سازی این دسیسه ها، وحدت خود را بیش از گذشته منسجم تر کنند.


حب اهل بیت پیامبر اسلام (ع) در کالبد اهل سنت وجود دارد
امام جمعه اهل سنت شهر فراغی شهرستان کلاله تصریح کرد: اهل بیت پیامبر(ص) در بین اهل سنت جایگاه والایی دارند؛ گواه این ادعا برگزاری مراسمات مختلف در ماه محرم و صفر در بین اهل سنت است.
آخوند صفری گفت: اهل بیت پیامبر اسلام در راستای تحقق اهداف جهان اسلام رشادت های زیادی داشتند و با وجود ناملامیت های مختلف از هدف خود کوتاه نیامده و در این راستا به شهادت رسیدند.


امام حسن(ع) اسوه استقامت و پایداری است
امام جمعه اهل سنت شهر فراغی با بیان اینکه قرآن، سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) از مشترکات و مبانی وحدت مسلمانان هستند؛ گفت: امام حسن مجتبی (ع) در سخت ترین شرایط سیاسی آن زمان، زمینه ساز جهاد امام حسین(ع) برای احقاق امر به معروف و نهی از منکر بود.


توهین به پیامبر اسلام حاکی از دشمنی با جهان اسلام است
وی با اشاره به توهین چندباره نشریات فرانسوی به پیامبر بزرگ اسلام (ص)، این اقدامات را نشانه دشمنی دیرینه آنها نسبت به اسلام دانست و گفت: می طلبد بزرگان جهان اسلام اعم از شیعه و سنی برای جلوگیری از چنین اقداماتی، با انسجام و وحدت بیشتر تدابیری بازدارنده در نظر بگیرند.


امام جمعه اهل سنت گفت: در دین اسلام، توهین به ادیان دیگر نهی شده است؛ لذا همانطور که پیروان ادیان مختلف برای دین خود احترام قائل هستند؛ می طلبد به دین اسلام و پیروان آن نیز احترام بگذارند.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر