c_300_250_16777215_10_images_75870.jpg

ترکمن سسی - نماینده مردم غرب گلستان در نشست مشترک بخشداران, شهرداران, اعضای شورای اسلامی و دهیاران حوزه شهرستان ترکمن گفت: برای تحقق تخصیص اعتبارات به تناسب ظرفیت های روستاها دهیاران همیاری نمایند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترکمن سسی، در این نشست عبدالجلال ایری, نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حضور دهیاران در فرآیند بودجه ریزی گفت: با توجه به این که دهیاران بر مسائل و ظرفیت های روستاها اشرافیت دارند، می توانند با ورود تخصصی به تناسب ظرفیت های روستا و مسائل بین روستاها در خصوص شاخص هایی که اثرگذاری بیشتری در منطقه دارند، به لحاظ بودجه ریزی همیاری نمایند.
وی افزود: برخی پروژه ها به لحاظ اقتصادی بسیار تاثیر گذار هستند، به نحوی که باعث می شوند یک روستا از نظر ظرفیت های اقتصادی و گردشگری نمود عینی پیدا کند، لذا لازم است دهیاران به این مسائل بصورت کارشناسی ورود پیدا کنند.
ایری تاکید کرد: برای این که اعتبارات از سطح ملی به روستاها آورده شود، می بایست بر اساس داشته ها و ظرفیت های خود شروع کنیم.
نماینده شهرستان های ترکمن، کردکوی، بندرگز و گمیشان در مجلس یازدهم با اشاره به وظایف نمایندگان تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی، تاکید فرآیند کاری مجلس بر حضور نماینده ها در بحث نظارت بر دستگاه های اجرایی است. از این رو ما در کنار آنها هستیم تا با کمک هم مشکل را حل کنیم و اگر جایی خلا و کم کاری در ارائه خدمات به مردم وجود داشت ورود خواهیم کرد.
همچنین سید صادق شیرنگی فرماندار شهرستان ترکمن نیز در این نشست با یادآوری بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی مبارزه با کرونا از سوی آحاد مردم, با اشاره به قرار داشتن شهرستان در وضعیت قرمز گفت: در شرایط فعلی کرونایی مهمترین موضوع و دغدغه همه دست اندرکاران کشور از جمله مسئولان استان و شهرستان، حفظ سلامتی مردم است.
وی با بیان اینکه در فصل پیش روی سرمایی که کرونا با آنفلوآنزا همزمان می شود رعایت دو اصل خودمراقبتی و دیگر مراقبتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است, اظهار داشت: آگاه بخشی و جریان سازی آن مهم با کمک و همراهی اهالی رسانه در دستور کار ما قرار دارد.
شیرنگی همچنین در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز بر نظارت بیشتر و لزوم مقاوم سازی تاکید و گفت; نیاز است در بالا بردن مقاومت بناها حساسیت لازم بین روستائیان و شهروندان ایجاد و به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود تا در مقابل حوادث خسارات کمتری را داشته باشیم.
فرماندار شهرستان ترکمن در پایان با تاکید به تشکیل ستاد بحران روستایی با همکاری دهیاران, شوراها و اهتمام و پیگیری آن از سوی بخشداران خاطرنشان کرد: با تشکیل چنین ستادی این امکان فراهم می گردد تا با توان و آمادگی بالایی به مقابله با حوادث در روستاها بپردازیم.

خبرنگار: خلیل رستگار

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر