c_300_250_16777215_10_images_75871.jpg

گرگان : ترکمن سسی - همزمان با آغاز بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و روز کتاب وکتاب خوانی(24 آبان) از «موسی جرجانی» نویسنده و پژوهشگر ترکمن تجلیل به عمل آمد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همزمان با برنامه ی بازدید از کتابخانه عمومی میرداماد شهرستان گرگان، به پاس سال ها تلاش و تالیف کتاب ماندگار «پژوهشی در موسیقی سنتی قوم ترکمن» از«موسی جرجانی» نویسنده و پژوهشگر با اهدای لوح تقدیر و هدیه فرهنگی تجلیل کرد.
در این برنامه که با حضور مدیرکل امورمالیاتی استان گلستان، معاون فرهنگی و رییس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی دیگر از مسئولان برپا شده بود، ضمن بازدید از موزه و مخزن کتاب خانه میرداماد، از مدیر کتابخانه و دو نفر از کتابداران آن کتابخانه تقدیر شد.
گفتنی است «موسی جرجانی» نویسنده و پژوهشگر نام‌آشنای ترکمن و دانش‌آموخته تاریخ ایران اسلامی است و از وی بیش از 50 عنوان کتاب درباره تاریخ، فرهنگ، آداب و مسائل دینی ترکمن‌ها و حضور آن‌ها در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، روانه بازار نشر شده که می‌توان به کتاب‌های «سیمای اجتماعی و فرهنگی ترکمن‌های معاصر ایران»، «ایرانیان ترکمن»، «زن ترکمن»، «پژوهشی در نقش زنان ترکمن در ساختار اجتماعی - اقتصادی جامعه ایل‌نشین»، «موسیقی آیینی قوم ترکمن: سیری در جایگاه اهل بیت (ع)»، «پرواز بدون دوتار: داستان زندگی شهید اهل سنت ترکمن بایرام محمد خیوه‌ای» و «زندگی‌نامه 160 روحانی برجسته ترکمن (4 جلدی)» اشاره کرد.
یادآوری می شود کتاب «پژوهشی در موسیقی سنتی قوم ترکمن» تازه ترین اثر موسی جرجانی است در 930 صفحه به همت نشر نوروزی روانه بازار نشر شده است و موسی جرجانی در این کتاب پژوهشی ضمن ارائه مطالبی درباره استان گلستان و ترکمن صحرا و موسیقی ترکمن، با جمعی از استادان موسیقی ترکمن به گفت و گو پرداخته است. همچنین در این کتاب، نگاهی گذرا به سبک‌ها در موسیقی ترکمن انداخته است و به طور مبسوط به دستگاه‌ها، آلات موسیقی و مضامین در موسیقی ترکمن و بزرگان این هنر در قوم ترکمن اشاره کرده است.
۲۴ آبان ۱۳۹۹ ۱۳:۱۶

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر