c_300_250_16777215_10_images_75900.jpg

 گرگان : ترکمن سسی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی باید نویسندگان و صاحبان اهل قلم را به جامعه معرفی کنیم تا ثابت کنیم جامعه قدردان نویسندگان است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، «احسان مکتبی» عصر سه شنبه 27 آبان، در آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان گلستان اظهار کرد: انسانی که با سواد است قدرت تشخیص روشنایی از تاریکی را دارد و می تواند نیکی و درستی را از بدی و نادرستی تشخیص دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ادامه داد: در دنیای امروز مثل بسیاری از واژه ها که از اصل خود تهی شده، سواد نیز اینگونه است لذا می بینیم که فردی با تحصیلات کلاسیک در نگاه عامه فرد بی سوادی است و مردم احساس می کنند که این فرد توان تشخیص درست و غلط را ندارد.
مکتبی بیان کرد: باید تلاش کنیم که در زندگی، افراد باسوادی باشیم و بتوانیم درستی را از نادرستی تشخیص دهیم و این مهم در سایه دانایی رقم می خورد و افرادی دانایی را رقم می زنند که در این مسیر قلم می زنند و می اندیشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بابیان اینکه امروز نویسندگان و اندیشمندان نباید دغدغه اقتصادی داشته باشند، ابراز داشت: برای رسیدن به ساحت نوشتن، نویسندگان باید دوران طولانی را طی کنند و ابتدا باید خود بخوانند و سپس تحلیل کنند و سپس نسبت به تولید فکر و اندیشه اقدام کنند.
مکتبی بیان کرد: جامعه امروز ما در سایه شدید شبیخون فرهنگی دشمنان و فرهنگ های دیگر قرار دارد و در دنیای امروز کسانی که فناوری قوی تری دارند توان و تاثیرگذاری آنها بر خرده فرهنگ ها بیشتر است.
وی افزود: اگر نخبگان جامعه ناامید شوند کورسوی امیدی که می تواند جامعه را به سمت رستگاری ببرد خاموش می شود لذا در هفته کتاب و کتابخوانی باید به گونه ای تبلیغ نویسندگان و صاحبان اهل قلم را انجام شود تا احساس کنیم که جامعه قدر نویسندگان را می داند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: مردم باید احساس افتخار را در چشم نویسندگان ببیند و ما باید به فکر باشیم و به این جریان کمک کنیم.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر