c_300_250_16777215_10_images_75914.jpg

گلستان : ترکمن سسی - روز اول اجرای طرح محدودیت کرونایی که شامل منع تردد و تعطیلی برخی اصناف و مشاغل غیرضروری بود در گلستان با همراهی مردم و اصناف و مشاهده کمترین مواد قانون‌شکنی به پایان رسید.


مشاهدات خبرنگار ایرنا در گرگان نشان می دهد، علاوه بر تعطیلی مراکز خرید و مغازه ها، رفت و آمد در ساعات محدودیت تردد (۲۱ تا ۴ صبح) به کمترین حد رسیده و اغلب خیابان ها خلوت بود.
در گرگان به عنوان یکی از چهار شهر دارای وضعیت قرمز گلستان، مغازه هایی که بر خلاف قانون و بی اعتنا به سلامت عمومی اقدام به فعالیت کرده بودند انگشت شمار بود با این وجود، برخی اصناف به نوآوری برای دور زدن محدودیت ها روی آورده بودند.
تعدادی از کسبه با نصب تابلو و یا بنرهایی با پیشوند "خدمات" یا "تعمیرگاه" بر سر در مغازه خود تلاش کردند واحد تجاری خود را یک واحد مجاز معرفی کرده و این گونه اجازه فعالیت پیدا کنند.

در همین راستا چاپخانه های گرگان مشتریان زیادی داشته و روز پرکاری را سپری کردند.
برخی دیگر از اصناف نیز با وجود پایین کشیدن کرکره، با روشن کردن لامپ در داخل مغازه به نشانه انجام فعالیت، به مشتریان ثابت خود خدمات ارایه می کردند.
تاکید بر جریمه خودروهای قانون شکن به کاهش فراوان تردد در خیابان ها انجامید و در ساعت اجرای طرح، به جز تاکسی و خودروهای عمومی، ماشین دیگری در شهر مشاهده نشد.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، آق قلا، بندرترکمن و کلاله در وضعیت قرمز، رامیان در وضعیت زرد و بقیه ۹ شهرستان استان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.
از دیروز شنبه یکم آذر برای مهار کرونا محدودیت بیشتری از جمله ممنوعیت تردد، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک سوم کارکنان ادارات در کشور اعمال شد.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان: در حال حاضر ۴۹۹ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد صد نفر در آی‌سی‌یو تحت درمان قرار دارند.

منبع: ایرنا گلستان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر