c_300_250_16777215_10_images_75930.jpg

ترکمن سسی - رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: تاکنون ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی گلستان به زیر کشت گندم رفته و برای ۲۱۰ هزار هکتار باقیمانده هم نگرانی از بابت تامین بذر وجود ندارد.


به گزارش خبرنگار مهر، مختار مهاجر شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: در استان گلستان بر اساس برنامه امسال باید ۳۵۵ هزار هکتار گندم کشت شود که برای این میزان به حدود ۷۰ هزار تن بذر نیاز داریم.
وی افزود: معمولاً طبق قوانین موسسه ثبت و گواهی بذر و مرکز اصلاح نباتات یک سوم بذر مصرفی گندم کاران را باید از بذرهای اصلاح شده جدید یا بذر گواهی شده بدهیم و دو سوم از ذخیره بذری خود کشاورز باید تامین شود تا کاهش تولید نداشته باشیم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: بر این اساس باید امسال ۲۸ هزار تن بذر برای کشاورزان ذخیره می شد اما تا این لحظه ۳۶ هزار تن بذر تهیه شده است.
مهاجر از فعالیت ۱۵ شرکت تولید کننده بذر در استان خبرداد و بیان کرد: هفت هزار تن بذر در حال بوجاری بوده و سه هزار تن هم تاییدیه گرفته و تا پایان هفته بین کشاورزان ۱۴ شهرستان استان توزیع خواهد شد.
وی اضافه کرد: بهترین تاریخ کشت گندم در استان گلستان از ۲۰ آبان تا ۲۵ آذرماه است، بنابراین کشاورزان دغدغه تامین بذر نداشته باشند زیرا با توجه به برنامه ریزی های انجام شده بذر در دسترس کشاورزان قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: تاکنون ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت رفته و برای ۲۱۰ هزار هکتار باقیمانده هم نگرانی از بابت تامین بذر وجود ندارد.
مهاجر توضیح داد که ظرفیت بوجاری بذر در شرکت ها محدود است لذا تعجیل کشاورزان سبب شده هنگام مراجعه بذر به آنها نرسد.
وی همچنین از توزیع ۸۸ هزار کود اوره در استان خبرداد و گفت: برای کشت هم به ۱۵ هزار تن نیاز است که روزانه ۵۰۰ تن وارد استان می شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در خصوص افزایش قیمت مرغ هم گفت: مرغداران باید همکاری بیشتری داشته باشند و چنانچه گوشت تحویل ندهند سامانه برای آنها باز نخواهد شد و دان هم به ایشان داده نخواهد شد بنابراین متناسب با دانی که دریافت کرده اند باید گوشت تحویل بدهند تا با کمبود و افزایش قیمت مواجه نشویم.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر