c_300_250_16777215_10_images_76005.jpg

گرگان : ترکمن سسی - عبدالجبار آخوند میرابی امام جمعه اهل سنت قره تپه بندر ترکمن گفت: استقلال در عرصه های علمی و پژوهشی از بزرگ ترین نعماتی است که انقلاب اسلامی به ما عطا کرده است.


به گزارش رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، آخوند عبدالجبار میرابی در مراسم یادبود و ختم مجازی دانشمند هسته ای شهید دکتر محسن فخری زاده که صبح امروز پنج شنبه 13 آذرماه از طرف طلاب، روحانیون، حافظان و قاریان اهل سنت شمال کشور به صورت مجازی و ویدئو کنفرانسی در مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی به ما نعمت بزرگ استقلال در عرصه های علمی و پژوهشی را عطا نمود که باید آن را قدر بدانیم.

این عالم اهل سنت ضمن تسلیت شهادت فخر ایران، داشمند هسته ای کشورمان شهید دکتر فخری زاده افزود: همین که خداوند ما را انسان آفرید عالی ترین نعمت است و امروز جای بسی ناراحتی و تاسف است که انسانی بیاید و عالم و برادر مسلمان خود را ترور کند.

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت حامد قره تپه بندر ترکمن با بیان اینکه، دشمنان خیانت را عامل سعادت و پیشرفت خود می دانند، افزود: این مهم نشانه ضعف اخلاقی و دینی دشمنان است که دست به ترور و چنین اقدامات ناجوانمردانه ای می زنند، زیرا آنها با روبرو شدن با دانشمندان ما ترس دارند و دست به توطئه می زنند.

آخوند عبدالجبار میرابی با اشاره به اینکه، پیامبر (ص) مبنای علم و اخلاق بوده است، گفت: خداوند متعال در زمان جاهلیت ناجی بشریت را مبعوث کرد و اولین دستوری که داد ترویج علم، آگاهی و بصیرت در جامعه بود که از این طریق بتواند مردم را از جهل و گمراهی نجات دهد.

وی با اشاره به اینکه، اثر عالم بودن پیامبر (ص) است که اینگونه انسان عصر جاهلیت را از منجلاب بردگی به سعادت بندگی می رساند، افزود: مبنای انقلاب رسول اکرم (ص) این بود که علم و اخلاق در جامعه بشریت ترویج پیدا کند و امروز اگر می بینیم دانشمندی از بین ما به عناوین مختلف از جمله ترور و ... به شهادت می رسد وظیفه ما است که ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های آن عزیزان به پیروی و تبیین راه آن عزیزان بپردازیم تا نتیجه زحماتشان را به مقصد برسانیم.

امام جمعه اهل سنت قره تپه بندر ترکمن با بیان اینکه، در عصر جاهلیت با حرکت کردن در مسیر حق، علم و بصیرت خداوند به مومنین برکت داد، گفت: امروز دیگر زمان جاهلیت نیست و اگر خودمان بخواهیم و حرکت کنیم، خداوند نیز قطعا برکت خواهد داد زیرا انقلاب اسلامی برگرفته از انقلاب پیامبر (ص) می باشد که نعمت، بزرگی و حُریت ارزانی داد.

آخوند عبدالجبار میرابی با تاکید براینکه برای رسیدن انسان به عالی ترین هدف می توان در مسیر حق و علم حرکت کرد، افزود: امروز بهترین شکران، عمل کردن به نعماتی است که خداوند متعال به مسلمین عطا کرده است و مهم ترین و بزرگ ترین نعمت، نعمت استقلال علمی است.

وی با بیان اینکه، آگاهی، پژوهش و جهاد علمی ضمن به دست آوردن دل خداوند، دل انسانها را بدست آورده و جزو محسنین قرار خواهد داد، گفت: عالی ترین روش، روش مقابله و مبارزه است زیرا دشمن هیچ وقت دوست ما نخواهد شد و مدام مجبور می شود ناتوانی خود با ترور و یا از این دست کارها به هر نحوی نشان بدهد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر