c_300_250_16777215_10_images_76219.jpg

گلستان : ترکمن سسی – استاندار گلستان گفت:  شناسایی آثار فرهنگی و تاریخی، بیانگر هویت یک قوم و ملت است و باید در حفظ آن ها بکوشیم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس، امروز دوشنبه ۱۵ دی در مراسم اعلام رسمی و اعطای گواهی‌نامه شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی که با حضور تعدادی از استانداران و چند نفر از شهرداران شهرهای ملی صنایع‌دستی، تعدادی از نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل سالن آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد، گفت: استان گلستان با دارا بودن ۱۶ قوم و ۸ اقلیم متفاوت، جاذبه های تاریخی و گردشگری متعددی دارد.
وی افزود: بسیار خرسندیم که در گذشته شهر گنبد به عنوان شهر فرش، جنگلهای هیرکانی و دوتار گلستان به ثبت رسید و امروز نیز شهرستان علی آبادکتول در رشته لباس سنتی قوم کتول و ۴ روستای زیارت، شاهکوه، سیاه رودبار و تنگلی نیز به ثبت ملی رسیده اند.
دکتر حق شناس، جهانی شدن و در ویترین قرار گرفتن را از مزیت های مهم ثبت ملی و جهانی آثار ملی و تاریخی دانست و خاطرنشان کرد: در استان گلستان، بیش از ۳۰ هزار صنعتگر در ۸۵ رشته صنایع دستی بومی و غیر بومی در حال فعالیت هستند.
وی افزود: در حال حاضر ۱۰ مرکز تخصصی و ۱۰۳ فروشگاه صنایع دستی در استان گلستان وجود دارد و ۶ بازارچه تخصصی نیز در حال احداث می باشد که کمک زیادی در رونق و فروش صنایع دستی خواهند داشت.
استاندار گلستان اظهار امیدواری کرد که آثار تاریخی و فرهنگی بیشتری از این استان به ثبت ملی و جهانی برسد.
در این مراسم، گواهی‌ ۲۷ شهر و روستای ملی صنایع‌دستی به آنها اعطا شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر