c_300_250_16777215_10_images_76256.jpg


گرگان – ترکمن سسی - معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت که یک میلیون و ۵۰۰ هزار صندلی دانشگاه‌های کشور و ۷۰ درصد رشته‌های دانشگاه‌های پیام نور و آزاد اسلامی خالی و بدون متقاضی است و در این شرایط چاره‌ای جز تعطیلی و یا ادغام مراکز آموزشی وجود ندارد.


به گزارش ایرنا گلستان ، غلامحسین رحیمی روز جمعه در شورای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار داشت: اگر این دانشگاه‌ها نتوانند برای مشکل نبود متقاضی در رشته های خود چاره‌اندیشی کنند، بر اساس تصمیم وزارت علوم تعطیل خواهند شد.
وی به افزایش کمی مراکز آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: در نتیجه این تلاش ها به ازای هر صد هزار نفر حدود ۵ هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو هستند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت تهیه مقالات تحقیقاتی توسط دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: انتشار این مقالات در مراجع بین المللی بیانگر توان علمی و ظرفیت تولید علم مراکز آموزش عالی ایران است.
وی همچنین در شورای مدیریت آموزش عالی گلستان به اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: مراکز و موسسات آموزش عالی در این طرح باید در تولید علم و توسعه فناوری‌ مشارکت فعال داشته باشند.
رحیمی ادامه داد: حرکت در حوزه فناوری مانند فعالیت در بخش پژوهش است که پایانی برای آن وجود ندارد.

وی گفت: باید زمینه‌ فعالیت‌ مراکز رشد را در موسسات آموزشی فراهم کرد تا دانشجویان بتوانند ایده‌های خود را به محصول تبدیل کنند.
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هم در این جلسه گفت: این مرکز آموزش عالی برای ایفای نقش در توسعه استان به سمت کارآفرینی و فراهم کردن شرایط توسعه شرکت های دانش بنیان قدم برداشته است.
علی نجفی‌نژاد اظهار داشت: یکی از مشکلات این مرکز آموزش عالی برای توسعه فعالیت ها، نبود زمین مناسب برای انجام تحقیقات و فعالیت‌های کشاورزی مرتبط با فعالیت های دانش بنیان و کارآفرینی است.
وی بیان داشت: راه‌اندازی دفتر مهارت‌آموزی و مهارت شغلی، ایجاد پارک کسب و کار دانشجویی، فعالیت کارآفرینی در خوابگاه‌های دانشجوی، تشکیل کلکسیون گیاهان دارویی و مرتعی با ۱۱۰ گونه گیاهی، بخشی از فعالیت‌های کارآفرینی دانشگاه است.
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به همکاری با دانشگاه‌های خارجی برای جذب دانشجو گفت: در حال حاضر ۷۰ دانشجوی خارجی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که با توجه به توان و ظرفیت موجود، تقاضای دانشجویان خارجی برای تحصیل در این مرکز آموزشی عالی زیاد است.
معاون وزیر علوم بعد از این جلسه، از بخش‌های مختلف کارآفرینی، پارک‌های کسب و کار دانشگاه و کلکسیون گیاهی در پردیس علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بازدید کرد.
همچنین با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز آزمایش تحقیق و توسعه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افتتاح شد


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر