c_300_250_16777215_10_images_76421.jpg

 

ترکمن سسی –یادداشت مدیر: در حالیکه آخرین مراسم عمومی بزرگداشت مختومقلی فراغی در اردیبهشت ماه 1398 و قبل از همه گیری کرونا در آق توقای برگزار شد، برگزاری مراسم آتی در انتظار بهبود شرایط کرونایی است.


مراسم سالانه بزرگداشت مختومقلی فراغی شاعر و عارف شهیر ایرانی ترکمن نزد دوستداران فرهنگ و ادب به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه شناخته می شود و هرساله هزاران نفر از مردم منطقه از همه اقشار با شور و شوق برای شرکت در آن مراسم در آق توقای حضور می یابند و برای اردیبهشت 1400 نیز عاشقان آن شاعر بزرگ مشتاقانه در انتظار شرکت در این مراسم فرهنگی هستند.
اما همه گیری کرونا در طی یک سال اخیر ، همه ابعاد زندگی در کشورهای مختلف از جمله ایران را شدیدا تحت تاثیر قرار داد و موجب شد تا بنا به توصیه مسئولین بهداشتی و صلاحدید مدیران ارشد استانی مراسم عمومی در سال جاری در آق توقای لغو و تنها به صورت نمادین و با شرکت برخی مسئولین اجرایی و متولیان فرهنگی به صورت بسیار محدود و بدون اجرای هیچ گونه برنامه خاصی در جوار آرامگاه آن شاعر و عارف شهیر جمع شوند.
از زمان شیوع همه گیری کرونا ، تلاش های چهانی برای مهار کرونا ادامه داشته و چند نمونه واکسن کرونا نیز به بازار آمده و بنا به اعلام اخیر رئیس جمهور قرار است از ماه جاری یعنی بهمن ماه 1399 واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران نیز آغاز شود و این اقدام اندک امیدی برای بهبود شرایط کرونایی در جامعه و شاید برگزاری مراسم عمومی با رعایت همه پروتکل های بهداشتی را به ارمغان آورده است.
بهرحال با توجه به شرایط موجود و تلاش هایی که در مسیر مهار کرونا در حال انجام است باید در انتظار بهبود شرایط کرونایی بود تا انجام واکسیناسیون عمومی در جامعه و همکاری و مشارکت مردمی به بهبود وضعیت کرونایی بیانجامد تا روند بازگشت به روال عادی زندگی و شرایط انجام مراسم های فرهنگی از جمله مراسم سالانه بزرگداشت تولد مختومقلی فراغی بوجود آید.

بهرحال بنا به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ، برگزاری مراسم های فرهنگی در جامعه در راستای ارتقای روحیه و نشاط اجتماعی و نیز حفظ و تقویت فرهنگ و رسوم قومی تاثیرات انکار ناپذیری دارد.


 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر