c_300_250_16777215_10_images_1_70553.jpg

ترکمن سسی - نماینده مردم شهرستانهای بندرترکمن، کردکوی، بندرگز و گُمیشان در مجلس شورای اسلامی طی گفت و گو با ایرنا ضمن اشاره به طرح افزایش تعداد نمایندگان ملت و یک نماینده برای گلستان، راجع موضوعات مختلف استان هم اظهار نظر کرد.


به گزارش ترکمن سسی ، رامین نورقلی پور روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان اظهار داشت: این طرح ابتدای سال آینده در صحن مجلس به رای نمایندگان گذاشته خواهد شد.
وی در خصوص چگونگی تفکیک حوزه های انتخابیه گلستان گفت: این موضوع هنوز بطور دقیق مشخص نیست ولی احتمالا در حوزه شرق استان تغییراتی رخ خواهد داد.
وی تصریح کرد: پیگیر افزایش کرسی های استان گلستان در مجلس هستیم.
به گزارش ایرنا به استناد اصل 64 قانون اساسی نمایندگان مجلس مجازند با توجه به شاخص های انسانی، جغرافیایی و مساحتی تعداد نمایندگان قوه مقننه را هر 10 سال 20 نفر افزایش دهند.
اکنون 14 شهرستان استان گلستان به 6 حوزه انتخابیه تقسیم شده و مجموعا هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در صورت افزایش به هشت وکیل خواهد رسید.
نورقلی پور همچنین گفت: ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان به لایحه مناطق آزاد کشور از جمله اینچه برون در کمیسیون اقتصادی مجلس برطرف و اصلاحات مدنظر این شورا اعمال شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: لایحه مناطق آزاد از جمله اینچه برون پس از بررسی مسائل بودجه و استانی شدن انتخابات به عنوان یکی از اولویت های مجلس در سال آینده در صحن علنی مطرح و رای گیری خواهد شد.
نورقلی پور تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در مرز گلستان با ترکمنستان باعث توسعه استان و حتی منطقه می شود از این جهت مورد حمایت دولت و مجلس است.
به گزارش ایرنا، ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون از جمله مصوبات سفر آذر 93 هیات دولت به استان گلستان است.
نماینده مردم شهرستاهای غرب گلستان در مجلس به جمع آوری امضا از سوی تعدادی از نمایندگان برای طرح عدم کارآمدی و استیضاح رییس جمهور اشاره و اظهار کرد: مطابق قانون سوال از رییس جمهور جزو حقوق و وظایف نمایندگان است ولی با توجه به شرایط داخلی و خارجی ارایه آن در این برهه زمانی به صلاح نبوده و اکثر مجلس به شدت با آن مخالفند.
نورقلی پور همچنین گفت: هرچند گلستان مزیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارد اما جذب سرمایه گذار نیاز مبرم به ایجاد جذابیت دارد و تاکنون در خلق جذابیت های لازم و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران نسبت به سایر استان ها عملکرد منطقه ضعیف بوده است.
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس افزود: ضرورت دارد زیرساخت های لازم برای حضور فعالتر سرمایه گذاران و شتاب بخشیدن در امر توسعه استان نیز مورد توجه جدی قرار گرفته و اقدامات موثرتری صورت گیرد.
نورقلی پور یادآور شد: بهتر است سرمایه گذاران فعال در گلستان (اعم از بومی و غیره) در قالب تشکیلاتی منسجم تر از گذشته و حال فعالیت کنند و با ایجاد هم افزایی بین خود گروههای توانمندتری را برای ورود به سرمایه گذاری های کلان ترغیب کنند زیرا فرصت ها و بازدهی بیشتر خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور نیافتن سازمان های توسعه بزرگ کشور نظیر ایمیدرو و شستا در گلستان طی ادوار گذشته را یک آسیب جدی عنوان و اظهار کرد: خلاء این سازمان ها در توسعه استان ملموس و مشهود است و اساسا اینگونه شرکت ها و طرحهای آنها پیشران قدرتمندی در توسعه هر منطقه خواهد بود.
نورقلی پور با یادآوری برخی پیشرفت های حاصله توسعه شهرک های صنعتی استان گلستان طی چند سال اخیر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در عین حال برای رفع عقب ماندگی مزمن در این حوزه باید تلاش هرچه بیشتری صورت گیرد.
نماینده مردم چهار شهرستان غرب گلستان در مجلس به موقعیت جغرافیایی استان نیز اشاره کرد و گفت: گلستان به سبب بهره مندی از کریدور مناسب حمل نقل در بخش ریلی، هوایی و جاده ای فرصت های مناسبی برای تحرک بخشی و شتاب بیشتر در توسعه را داراست.
نورقلی پور اظهار داشت: طی یکی دو سال اخیر اقدام هایی در تقویت زیر ساخت های ریلی و هوایی گلستان انجام گرفت بااین وجود در بخش ریل همچنان محدودیت داریم که روند توسعه استان را کند کرده است.
وی با تاکید بر پیگیری مباحثی همچون مقوله خط عریض در مسیر راه آهن ایران - ترکمنستان، گفت: در این ارتباط مذاکراتی از سوی استاندار و نمایندگان گلستان با مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
نورقلی پور خاطرنشان کرد: مباحث توسعه ای استان گلستان در همه بخش ها مورد توجه جدی و دغدغه ماست و برای آنها تلاش و اهتمام داریم هرچند انباشت مسائل در سالهای متمادی انجام کار را بویژه در شرایط کنونی کشور سخت کرده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر