c_300_250_16777215_10_images_1_71774.jpg

ترکمن سسی - مهلت داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم برای استعفا و کسب یکی از شرایط حضور در انتخابات طبق اعلام ستاد انتخابات کشور امروز پایان می‌یابد.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، ستاد انتخابات کشور دهم اردیبهشت ماه سال جاری در نخستین اطلاعیه خود پیرامون برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که با استناد به ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشخاصی که تمایل به نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98 را دارند، باید حداقل ۶ ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا کرده و به‌هیچ‌وجه در آن پست شاغل نباشند.
همچنین طبق گفته سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور صرفاً استعفای این مقام‌ها ملاک نیست، بلکه پذیرش استعفا از سوی مقام مافوق و عدم اشتغال آنان در آن پست مبنا خواهد بود.


بنا بر جدول زمانبندی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مهلت هفت روزه‌ای که از جمعه دهم خرداد برای استعفای داوطلبان در نظر گرفته شده بود، امروز پنج‌شنبه 16 خرداد 98 به پایان رسید.
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک خود اعلام کرد: با استناد به ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشخاص زیر به‌واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن محروم هستند مگر اینکه 6 ماه قبل از ثبت‌نام انتخابات، از سمت‌های خود استعفا داده باشند.
الف) اشخاص زیر از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور محروم‌اند مگر اینکه حداقل 6 ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا کرده و به‌هیچ‌وجه در آن پست شاغل نباشند:
رئیس‌جمهور و معاونین و مشاورین وی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونین وی، مشاورین معاونین رئیس‌جمهور، رؤسای دفاتر سران سه قوه، وزرا و سرپرستان وزارتخانه‌ها، معاونین و مشاورین وزرا، مدیران کل و سرپرستان ادارات کل وزارتخانه‌ها و مدیران کل حوزه وزارتی و رؤسای دفاتر وزرا، اعضای شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، رئیس قوه قضائیه و معاونین و مشاورین وی، رئیس دیوان عالی کشور و معاونین و مشاورین وی، دادستان کل کشور و معاونین و مشاورین وی، رئیس دیوان عدالت اداری و معاونین و مشاورین وی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و معاونین و مشاورین وی، رؤسا و سرپرستان سازمان‌ها و ادارات کل و ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جانشینان و معاونین آنان در سراسر کشور، رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی، رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی، استانداران، معاونین و مشاورین استانداران، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و رؤسای مناطق شهرداری، رؤسا و سرپرستان سازمان‌های دولتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران عامل بانک‌ها، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت که حیطه وظایف و اختیارات آن‌ها به کل کشور تسرّی دارد، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران و معاونین و مشاورین وی، رؤسا و سرپرستان بنیادهای (مستضعفان، شهید، ۱۵ خرداد، مسکن)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نهضت سوادآموزی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و رؤسای اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن و تعاون ایران، معاونین و مشاورین آنان، شاغلین در نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات و اعضای شورای اسلامی شهرها.
ب) اشخاص زیر از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه قلمرو مأموریت خود محروم‌اند مگر اینکه شش ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا کرده و به‌هیچ‌وجه در آن پست شاغل نباشند:
ائمه جمعه دائمی، قضات شاغل در امر قضا و رؤسای دادگستری شهرستان‌ها و استان‌ها،‌ مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استان‌ها و معاونین آنان، مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانداری‌ها و معاونین آنان، رؤسا و سرپرستان ادارات و سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت و معاونین آنان در استان و شهرستان، رؤسا و سرپرستان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی و رؤسا و سرپرستان واحدها و شعب آن‌ها، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت در استان و شهرستان، سرپرستان مناطق و رؤسای شعب بانک‌ها در استان و شهرستان، سرپرستان دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز استان و شهرستان، مدیران مراکز صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران،‌ اعضا شوراهای اسلامی روستا،‌ رؤسای اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی و رؤسای اتاق‌های اصناف و تعاون در استان
ج) اعضای هیئت‌های اجرایی و ناظران شورای نگهبان در حوزه انتخابیه تحت مسئولیت خود.
به‌ موجب تبصره یک این ماده، تمامی مقامات دارای عناوین هم‌طراز با عناوین مذکور دربندهای «الف و ب» مشمول این ماده هستند. تشخیص هم‌ترازی، با سازمان امور اداری و استخدامی کشور است.


علاوه بر آن، طبق تبصره پنج این ماده، هر یک از مسئولان استانی و شهرستانی نظیر رئیس ستاد اقامه نماز و رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، مشمول حکم فوق می‌گردند.
بر اساس تبصره ۲ ماده ۲۹ کسانی که طبق قوانین استخدامی یا تعهد خدمت، استعفای آنان منوط به پذیرش آن از سوی مسئولان مربوطه باشد، قبول استعفا شرط است. استعفای کارکنان نیروهای مسلح نیز منوط به قبول فرماندهی کل قوا هست.
همچنین تمامی اشخاصی که داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده و مشمول موضوع ماده ۲۹ می‌باشند، باید به هنگام ثبت‌نام، گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال خود در پست و مقام و مشاغل یادشده را ارائه نمایند. قبول استعفا بعد از مدت تعیین‌شده جهت ثبت‌نام و اعلام داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی موردپذیرش مراکز ثبت‌نام نیست.


ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات روزهای 10 تا 16 آذر انجام می‌شود.انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور با موافقت شورای نگهبان در تاریخ دوم اسفندماه سال 98 برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر