c_300_250_16777215_10_images_1_69305.jpg

ترکمن سسی- کارشناس تقریب مذاهب اسلامی و مدرس علوم دینی اهل سنت کلاله گفت: حضرت حسین (ع)، امام هدایت و آزادگی است و باید از سیره ایشان برای رسیدن به اهداف و آرمان های بلند انسانی استفاده کرد.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری ایرنا، آخوند عبدالجلیل فرهمند در مجلس سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهر فراغی از توابع شهرستان کلاله در شرق استان گلستان اظهار داشت: امام حسین(ع) از خاندانی برخاست که به تائید و تاکید قرآن کریم تا قیامت مشعل دار هدایت و نجات انسانیت هستند و محبت و دوستی آنها مایه مباهات است.
وی بیان کرد: از زمان پیامبر(ص) تا امروز مسلمانان به این محبت و دوستی افتخار کرده و اکثر آنان به این وصیت رسول الله که فرمودند 'حسین از من است و من از حسین هستم'، عمل کرده اند.
آخوند فرهمند ادامه داد: ده معدودی که به این وصیت رسول اکرم عمل نکردند با هتک حرمت و مخالفت با اهل بیت پیامبر (ص)، ننگ و نفرین ابدی را به جان خریدند.
وی اضافه کرد: اهل بیت پیامبر(ص) دارای دو فضیلت خانوادگی و انتساب به سرور کائنات و همنشینی و مصاحبت با خاتم پیامبران هستند که افتخار و منزلتی بزرگ، ارجمند و جاودان در اسلام است.
کارشناس تقریب مذاهب بیان کرد: اهل سنت، خاندان و اهل بیت پیامبر (ص) را دوست دارند و به وصیت رسول الله درباره اهل بیت عمل می کنند.
وی ادامه داد: امام حسین (ع) عصاره فضائل این خانواده و تربیت یافته پاک ترین و معصوم ترین خاندان زمین است.
آخوند فرهمند با بیان این که مگر می شود خود را مسلمان بدانیم اما نسبت به ریحان بوستان نبوت بی توجه بود، اضافه کرد: امام حسین(ع) مظهر اخلاق و ویژگی های والای انسانی است که جان خود را فدای حق طلبی و حق گویی نمود و مسوولیت سنگینی را متوجه پیروانش کرد.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم ائمه جمعه، روحانیون و جمع زیادی از اهالی شیعه و سنی شهرها و روستاهای کلاله حضور داشتند.
کلاله با بیش از 130 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر