c_300_250_16777215_10_images_00000245.jpg

ترکمن سسی ،طاهرجانی :ازوعده های داده شده توسط غالب داوطلبین رد صلاحیت شده این طوراستنباط می شود که  بزودی مشکل آنها حل شده و به صحنه رقابت ها باز خواهند گشت ازاین رو آنها به طرفداران خود توصیه کرده اند که فکر پیوستن به  اردوی تایید صلاحیت شده ها رامطلقا ازسرخود بیرون کنند!

همین الان که شما این مطلب را می خوانید بعضی از جمله داوطلبین توصیه نامه،تاکید نامه،سفارش نامه و یا هرچه که بشود به آن اسم گذاشت شامل امضای تنی چند از روحانیون صاحب نام ومعتمدین محلی را درجیب خود گذاشته و رهسپار محل شورای نگهبان شده اند.بی گمان اقدام راجع به رفع رد صلاحیت و تلاش برای گرفتن تاییدیه به اشکال مرسوم جزو حقوق هر داوطلب مجلس بشمار می رود. اما همان گونه که مشاهده می شود معدودی ازداوطلبین پا    را از دایره عرف خارج کرده و برای چیزی که نداشتن آن کسی را نکشته،با گرفتن قیافه آدم های مظلوم به خود وبا چنگ زدن به انواع و اقسام طرفند های دل نچسب می کوشند تا به هرطریقی به مراد دل برسند ومانند همه ادوارگذشته متاسفانه این جوانان هستند که احساساتشان به بازی گرفته می شود!!
1-گفته می شود فرهاد توماج پس از دریافت نامه رد صلاحیت برای رفع مشکلش به تهران سفر کرده است.توماج که مدتی قبل دفتر ارتباط مردمیش را در گرگان و آق قلا فعال کرده بود به زعم نیروهای فعالش گزینه اصلی انتخاب گروه ماصلاحات توپاری بشمارمی رفت.
2-اعضای تیم نظر سنجی فضای غیر مجازی می گویند با کناررفتن چند کاندیدای شاخص در حوزه آق قلا راه برای جهش امانزاده تا حد زیادی فراهم است با این حال باید دید لیدرهای انتخاباتی داوطلبین بازمانده در روزهای آینده چه تصمیمی می گیرند.
3- یک منبع نزدیک به گروه ماصلاحات توپوری از نظر مساعد برخی اعضای آن گروه روی منصور گرکز خبر داده و گفت:این کاندیدا ازشرایط لازم برای انتخاب اصلح  را دارد ضمن آنکه نامبرده به دور ازهرگونه حاشیه قرار گرفته وفعالیت هایش را درفضای رو به پیشرفت دنبال می کند.
4- عبدالناصر ایزدی بزودی بطور کامل در حوزه آق قلا استقرار یافته وبه فعالیت هایش شکل منظم تری خواهد بخشید.ایزدی مدتی زیر سایه آنچه که درانتخابات هشتم مجلس به ثبت گردید قرارداشت و عیار واقعی وی با انتشار برنامه هایش مشخص خواهد شد.
5- پس از رد صلاحیت محمد جواد نظری مهر نماینده فعلی مجلس لیدرهای انتخاباتی وی در شهرهای ترکمن نشین هیچ فعالیتی را ازخود نشان نمی دهند.اخیرا سخنرانان گروه اجماع عزم خود را جزم کرده بودند تا این این نماینده مجلس نتواند آراء دو دور گذشته را ازشهرهای یاد شده بگیرد اما اینک با رد صلاحیت نظری مهر به نظر می رسد گروه اجماع تاکتیک دیگری را بکارببندند.
6- کاکاجان قورلی زاده رد صلاحیت شده حوزه غرب را می توان محتمل ترین گزینه برای انتخاب گروه اجماع دانست.فعالان انتخاباتی  قورلی زاده را در ردیف یکم انتخاب گروه اجماع پیش بینی می کردند.با درنظرگرفتن اعلام نتایج اعتراضات دراواخر بهمن ماه احتمالا وی برنامه های نشست خود را همچنان دنبال خواهد کرد.
7- صاحب نظران دربندرترکمن علی رغم شرایط رو به پیشرفت حبیب الله مازندرانی درباره اقبال مساعد رحمت جلالی در حوزه کردکوی اتفاق نظرداشته و معتقدند گروه اجماع باید پیش از اعلام نتایج اعتراضات،گزینه های احتمالی را بررسی نمایند تا زمان کافی برای روزهای حساس پایانی داشته باشند.
8- یک عضو گروه اجماع اذعان کرد مذاکره با کاندیداهای رد صلاحیت شده درباره احتمالات پیش رو شروع شده است.نظریه پردازان می گویند در خوش بینانه ترین حالت فقط می توان روی فرضیه برگشت یکی از داوطلبین رد صلاحیت شده امیدوار بود و این یعنی اینکه باقی رد شدگان می بایست تصمیم نهایی خود را درباره پیوستن به اجماع اعلام نمایند.
9- سعید اسکندریان کاندیدای عدم احرازشده،دور جدید نشست هایش را از گمیشان استارت زد.نتایج اعتراض عدم احرازشدگان روزشانزدهم بهمن ماه اعلام می شود وبا توجه به این اسکندریان فرصت کافی جهت هر گونه اقدام اساسی و ادامه یارگیری هایش خواهد داشت.
10- آگاهان می گویند در صورت تایید سعید اسکندریان احتمال ریزش آراء ترکمن ها وجود دارد واین بهترین بخت را برای جلالی مهیا می سازد تا با رسیدن به آراء حد نصاب,پیروزی را از آن خود نماید.هم اکنون تعدادی  لیدرترکمن صاحب نام درتیم انتخاباتی اسکندریان فعالیت دارند.
11- شنیده می شود یکی ازداوطلبین تایید صلاحیت شده که سعی داشت در روزاعلام صلاحیت ها اقدام به یارگیری ازمیان سایر نیروها بزند توفیقی در اینکار بدست نیاورده است.
12-هفته گذشته یک عقاب کوهستان(لقبی که محمد قلی ایری به جوانان گروه اجماع داد)از رایزنی مخفیانه ی عضو منتسب به آن گروه با یک داوطلب تایید صلاحیت شده خبر داد.خبرهای تایید نشده ای هم از گوشه کنار به گوش می رسد که همگی از انجام لابی گری های پنهانی توسط فعالان خبر می دهند.
13- درحوزه گنبد برخی از فعالان اعتقاد دارند رقابت میان بردی پور،قره جه طیار و سلیمان هاشمی برقرارمی باشد.بنابر گفته ها احتمال دارد یاشولی ها گزینه 1+1 را مدنظر قراربدهند.بردی پور و هاشمی درانتخابات دورقبل جزو شانس های برنده شدن بودند.
14- عباسی نماینده گنبد سرکشی های آخر هفته خود را با انجام نشست های هم اندیشی می گذراند ومهمترین برنامه وی به انسجام رساندن آراء غیر ترکمن ها به نفع خودش می باشد.درحال حاضراز شیبک کاندیدای قومیت سیستانی ها بعنوان مهمترین رقیب عباسی  یاد می شود.
15- رشید خرمالی داوطلب عدم احراز شده می گوید از حدود 2 سال پیش فعالیت هایش را با انجام دیدارهای چهره به چهره شروع کرده و توانسته است با استقبال عمومی مواجه شود.خرمالی یادآور شد که درصورت گرفتن تایید معادلات انتخاباتی حوزه گنبد را برهم خواهد زد.
16- عضو گروه کمیته روستایی یاشولی ها می گوید با اتمام جلسات هم اندیشی دهستانها اعضای آن برای پیوستن به جمع یاشولی ها بزودی مشخص می شود
17- غراوی داوطلب رد صلاحیت شده حوزه آزاد شهر و کلاله گفت فعلا برنامه خاصی برای پیش ازاعلام نتایج اعتراضات ندارد.وی که در دورگذشته نیز رد صلاحیت شده بود کارشناس سازمان نظام مهندسی استان می باشد.ازحوزه مذکور36 داوطلب ترکمن ثبت نام کرده بودند که تنها 10 نفرشان نامه تایید دریافت کردند.




دیدگاه‌ها  

0 #1 ییگیت 1394-11-05 19:34
اقای غراوی نمایتده رد صلاحیت شده مینودشت وکلاله می باشد و در حوزه ازادشهر اقای قزلجه رد صلاحیت شده اند و اقای هیوه چی تنها نماینده ترکمن در این حوزه می باشند
نقل قول کردن
+3 #2 طاهر 1394-11-08 14:51
سلام آقای جانی جان عزیز سعی کنید تلاش تان را در جهت تهیه اخباری کاملتر بیشتر کرده تا پوشش خبری خوبی داشته باشید .
نقل قول کردن
+1 #3 عزیز 1394-11-10 08:43
باعرض سلام.....طبق شواهد درموردگزینه اجماع ازمدتهاقبل جناب ....نظرگروه موردنظربودن،به نظرم اگه موضوع اجماع بعدازتاییدصلاحیت ها صورت میگرفت منطقی تربود چون باعث تعدد کاندید دراین منطقه شده از5کاندیدی که برای شانس وقرعه ثبت نام کردن سه نفرازآنها تاییدشدندکه برای کسی هم شناخته شده نیستندطبق شنیده ها خودشان هم خبرنداشتند وبه تازگی به منطقه آمدند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر