c_300_250_16777215_10_images_entekhabat7.jpg

ترکمن سسی،طاهر جانی :شکی وجود ندارد که تنها با انگیزه و احساس نمی توان یک کار جمعی را تا پایان مدیریت کرد و انتظار داشت همه چیز بخوبی وخوشی تمام شود.

درگروه اجماع حوزه غرب استان مهمترین انگیزه برای تشکیل آن تقویت همدلی و هم زبانی بود. حال آن که اولا:گردانندگان واقعی اجماع یعنی جوانان در حاشیه متن قرار داشتند و دوما:تیم اجماع رهبر فنی نداشت.
وقتی در یک محیط جمعی ده ها مخاطب ریز و درشت چشم به سخنران داشته باشند، مسلما آن سخنران بدش نمی آید دقایقی صحبت کند،تشویق شود،تکریمش کنند و دو مرتبه که بساط سخنرانی مهیا می شود تریبون حاضر و آماده را بدست بگیرد.
در گروه اجماع حوزه غرب می شد از وجود سخنرانان دیگری هم استفاده کرد اما نبود تیم فنی و رهبری که بتواند سخنرانان تریبون را تغییر دهد وجود نداشت وخب باید هم انتظار داشت که در پایان راست و دروغ قاطی شوند!
درگروه اجماع حوزه غرب برخی اهالی صاحب تفکرکه بدشان نمی آمد یکباربه آنها نیز فرصت صحبت داده شود آرزو به دل ماندند و به برخی هم جهت خالی نبودن عریضه فقط یکبار فرصت صحبت داده شد و صد البته گردانندگان اصلی گروه یعنی جوانان اصلا صحبتی نکردند.به هرحال اجماع این دوره با تمام کاستی هایش به سرانجام رسد لیکن تجربه خوبی شد تا معایب آن دیده شده و برطرف گردد.
  استاد،یاشولی،پیر و یا هر چه که بتوان رویش اسم گذاشت آن نیست که هربار رشته افکار را بدست بگیرد تا گوش شنوای دیگران بهانه ارضای روحش باشد.پیر و یاشولی واقعی یکبار به حد کفایت صحبت می کند و سپس عنان کار را بدست جوانان می سپارد تا آنها نیزدل و جرات صحبت درمحیط جمعی را پیدا کنند هرچند که بهای ابتدایی آن تپق زدن های مکررباشد.
اگرقراربود همه چیز را تنها یک عده خاص بدانند و بگویند آن وقت نه نقاش جدیدی متولد می شد،نه بنای جدید و راننده جدید و پزشک جدید ومهندس جدید وسرباز جدید و رئیس جدید و فروشنده جدید و نه حتی کاندیدای جدید.
1- جبار ایری که دیشب و برای دومین بار در محل سخنرانی عمومی جلال ایری حضور یافته بود اعلام کرد که ماموریت گروه اجماع پایان یافته و وی به عنوان یک فرد عادی از جلال ایری حمایت می کند.
2- وی با تکذیب ادعای تیم اطلاع رسانی گروه اجماع مبنی بر انجام دعوت از همه اعضاء مدعی شد به وی و وکیل شاه نظری درباره زمان و مکان جلسه تصمیم گیری خبر قبلی داده نشده است.
3-جبار ایری طرح رای گیری از طریق صندوق سیار را به چالش کشید و گفت آرای واقعی درون این صندوق بنا به ادعای فرد امین حمل کننده 30 رای بوده و نه 50 رای.این چهره قدیمی با اظهار افتخار به اصلاح طلب بودنش با متهم کردن برخی اصلاح طلبان به لابی گری وپنهان کاری افزود:هرگز ازیک اصولگرای واقعی این طوری ضربه نخوردم.
4- همانند محمد قلی ایری این فعال اصلاح طلب هم به انتقاد ازنحوه توزیح هفته نامه عصر بیداری(ویژنامه غرب گلستان-شماره رایگان) پرداخت و تاریخ منتشر شده آن(سوم بهمن ماه گذشته)را اشتباهی فاحش از سوی عوامل پخش آن عنوان کرد!
5- و اما بدنبال کش و قوس ها و توضیحات منتشر شده درباره نحوه انتشار و توزیع  نشریه،سرانجام یک عضومسئول نشریه عصر بیداری به ادعاهای عنوان شده واکنش نشان داد ودر تماس تلفنی گفت:اشتباه چاپی درمورد تاریخ انتشارآن شماره نه مربوط به چاپخانه و نه به عوامل دیگر برمی گردد بلکه صد درصد متوجه خود نشریه می باشد.
شماره 59 ویژه نامه غرب گلستان علاوه بر مطلب انتخاباتی حاوی مطالب متعدد دیگری نیز می باشد و تعجب ما در این است که چطور برخی دوستان انتخاباتی بندرترکمن یک ستاد انتخاباتی را صاحب و مدیر مسئول و همه کاره آن فرض می کنند!بدینوسیله اعلام می کنم انتشار شماره مذکور به هیچ وجه تبلیغات به نفع یک شخص کاندیدا نبوده و هیچ عامل دیگری غیر از دست اندکاران خود نشریه و افراد همکار،درانتشار،اشتباهات تایپی و توزیع شماره های آن نقش نداشته ونمی توانند داشته باشند.یادآور می شود لگوی هر نشریه دراختیار صاحب آن نشریه است و هیچ شخصی نمی تواند سرخود از لگوی نشریه چه به نفع شخصی و یا غیره استفاده نماید.
6- فعالان می گویند در جلسه دیروز تصمیم گیری مجدد اجماع برای معرفی کاندیدای اصلح که بنا به ادعای جبار ایری در آن طی 2 ساعت 200 یاشولی حضور پیدا کرده بودند، تنها جلال ایری بعنوان کاندیدا حاضر شده است.جبار ایری در تشریح نحوه انتخاب هم گفت:هرچند به دلیل پرهیز از بروز خدشه به اتحاد نمی توانستیم روی کاغذ جلال ایری را انتخاب کنیم ،اما نحوه برخورد این کاندیدا با این مساله به حدی تاثیر گذار بود که همه یاشولی های حاضردرجلسه متفقا و زبانا جلال ایری را شایسته انتخاب اجماع بعنوان کاندیدای اصلح دانستند.
7- زبیده سوقی عضو گروه اجماع با رد ادعای هرگونه عدم اطلاع رسانی به برخی افراد تصمیم گیرنده،نتایج رای گیری را که منجربه معرفی رامین نورقلی پور شد چنین توضیح داد:از مجموع 57 رای مصوب شده،41نفر به جلسه آمدند که از آن تعداد 31نفر به نورقلی پور-6 نفر به جلال ایری-3 نفر به پارسافر و یک نفر به حاجی گلدی کر رای دادند.سوقی افراد حاضر در جلسه تصمیم گیری را روحانیون،لیدرهای سیاسی،کاندیداهای رد صلاحیت شده،نماینده جوانان و نماینده بانوان معرفی کرد.
8- پیوستن همزمان حسین جعفری چوگان-کاکاجان قورلی زاده و آنه محمد گل به نورقلی پور  رکورد جمعیتی این دوره از انتخابات را در بندرترکمن جابجا کرد.طرفداران جعفری چوگان وی را سوار بر دوش خود به محل سخنرانی رساندند.
9- صاحب نظران محلی می گویند پیوستن کاکاجان قورلی زاده به تیم انتخاباتی نورقلی پور در زمانی که خبر تایید صلاحیت وی به گوش می رسید مردم را برای حضور گسترده در انتخاب دو چندان ترغیب خواهد کرد.قورلی زاده دیشب بعد از جعفری چوگان و آنه محمد گل آمد و به تردیدها درباره آمدن و یا نیامدنش به محل همایش پایان داد.
10- تعدادی از لیدرهای انتخاباتی شهرهای کردکوی- بندرگز و محله والاغوز با آمدن به مکان سخنرانی نورقلی پور از وی اعلام حمایت انجام دادند.
11- رامین نورقلی پور در نوبت سخنرانی خویش همچون گذشته از نیروهایش خواست با کاندیداهای رقیب و طرفدارانشان با احترام برخورد کنند.
12- صاحب نظران می گویند تغییرات احتمالی در فضای انتخاباتی دیشب می تواند پیش بینی ها در مورد نتیجه روز انتخابات را تا حدی زیادی قریب به یقین نماید.شب گذشته کاروان های نور قلی پور و جلال ایری در سطح شهر به انجام مانور پرداختند در این حال فضای تحرک کاروان نورقلی پور همراه با تبریک و شاد باش مدعوین بابت ائتلاف کاندیداهای ترکمن با وی بود.
13- کاروان حمید پارسا فر که در طول یکشنبه و دوشنبه هفته برنامه مانور داشتند دیروز و دیشب کمتر به چشم آمدند.برخی شنیده ها خبراز پیوستن احتمالی وی به جمع ائتلافی خبر می دهند.

دیدگاه‌ها  

0 #1 ارازمحمد 1394-12-05 15:54
دوست عزیز فقط جهت رفع ایراد باید بگم جناب محمدقلی ایری از اصولگرایان منطقه هستند!!
نقل قول کردن
0 #2 عبدالحی 1394-12-05 20:41
پارسافر هست؛ تا آخر...
نقل قول کردن
0 #3 کمی - تهران 1394-12-05 23:56
متاسفانه جناب دکترنورقلی پور تخصصی جهت ورود به کمیسیونهای قدر و قدرتمند مجلس از جمله کمیسیون برنامه و بودجه ، اقتصاد ، صنایع و دیگر کمیسیونهای درجه یک راندارند و احتمالا به کمیسیون کشاورزی راهی خواهند کردکه به درد منطقه ما نمیخورد.منزفه ما به یک نماینده از کمیسبون برنامه و بودجه نیاز دارد که در رمان تصویب بودجه با لحاظ نمودن اعتبارات بیشتر و تعریف پروژه های ملی در منطقه و پیگیری بودجه و اعتبارات لازم به عمران و آبادانی منطقه کمک کند. کاش گروه اجماع آدمی با تخصص مالی یا اقتصادی به مردم معرعی میگرد
نقل قول کردن
0 #4 محمد 1394-12-06 09:08
جناب محمدقلی ایری از اصولگرایان منطقه بوده و همه مردم منطقه این را میدانند چطور ممکنه که نگارنده از آن خبر نداشته باشد!!!؟
نقل قول کردن
+7 #5 کارمند 1394-12-06 15:42
با سلام من طرفدار هيچ کاندید خاصی نیستم ولی حرفهای زبیده سوقی را اصلا باور ندارم این عزیزان در تلگرام گروهی را تشکیل دادند بعنوان اجماع و هر یک از عضوها که سوال در مورد علت و برنامه نورقلی پور می پرسند یا انتقاد میکنند سریع طرف را از گروه حذف میکنند و از یک عضو شورا در آن گروه کلمات رکیک و توهین امیز به دیگر افراد من جمله اقای شاه نظری می گویند من وقتی این حرکات و واکنش ها و صحبتهای این عزیزان با اصطلاح گردانندگان اجماع را دیدم واقعا به خودم لعن و نغرین دادم که چه کسانی عضو شورا و تصمیم گیرندگان شهرم شدند واقعا برای همشان متاسفم.... انشاالله که یک ترکمن بعنوان نماینده انتخاب شود
نقل قول کردن
+1 #6 بی طرف 1394-12-06 18:51
سلام
در ردیف چهارم متن منظور نویسنده از(این فعال اصلاح طلب) آقای جبار ایری بوده اما گذاشته نشدن ویرگول قبل از کلمه(این)باعث ایجاد شهبه شده است.
نقل قول کردن
+4 #7 شهروندان 1394-12-06 23:47
چهره سیاسی خانم زبیده سوقی در انتخابات نمایان شد. از تندروی به خانم نازقلیچی فرماندار فقید بندرترکمن تا هنگام تبلیغات انتخابات مجلس..... واقعا این خانم فکر کرده کجای دنیا قرار گرفته که این رفتارها رو می کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خانم زبیده سوقی روز سه شنبه تصمیم گرفت که بنر تبلیغاتی نورقلی پور را در کنار آیت الله نورمفیدی جلوی منزلشان نصب کنند!!! اگه آن چند نفر خاص رو جلال ایری اجماع می کردند آنوقت...... خانم سوقی تو رو خدا بس کن...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر