c_300_250_16777215_10_images_00000245.jpg

 ترکمن سسی ،طاهر جانی :در سه حوزه انتخاباتی  فعالیت کاندیداها بی وقفه ادامه دارد اما شرایط درهر یک از حوزه ها متفاوت می باشد.درحوزه غرب درحالی که همه موافقان،مخالفان و منتقدان اختلافات را موقتا هم که شده کنار گذاشته اند اما در حوزه آق قلا  تبعات انتخابات مرحله اول کماکان جریان دارد و اتحادی که راجع به آن آنهمه صحبت می شد کمتر به چشم می خورد.

افراد نزدیک به کلاله و مراوه تپه نیز تحلیل مطمئنی از آن حوزه ارائه نمی دهند وبه همین جهت گرایش یاشولی های گنبدی که می توانستند بهترین عملکرد را به نفع شهرام غراوی داشته باشند بیشتر به سوی حوزه انتخاباتی غرب استان است.
1- یک یاش اولی گنبدی در پاسخ به اوضاع انتخاباتی حوزه کلاله و مراوه تپه می گوید:پس از پیروزی قره جه طیار فرصت مناسبی بود تا شهرام غراوی از پتانسیل موجود دراینجا به نفع خود بهره مند شود ولی در واقع این گونه نشد و برای ما هم جای تعجب دارد که چرا وی ازما برای نشست هایش دعوت به عمل نمی آورد!
2- عضو تیم انتخاباتی غراوی وضعیت این کاندیدا را عالی توصیف کرده و گفت:خوشبختانه پس ازپیوستن اقوام سیستانی به تیم ما و اتحادی که با قوم بلوچ تشکیل دادیم فعالیت های مان درمینودشت متمرکزشد که استقبال خوبی از آن بعمل آمد و وضعیت فعلی ما ازهر نظرخوب است.
3- شهرام غراوی طی تماس تلفنی در پاسخ به علاقمندی گنبدی ها جهت فعالیت به نفع وی گفت:دفتر اتنخاباتی بنده درخیابان آزادی 36 کلاله باز است و بنده به اتفاق سایرفعالان،همه شب ازساعت 10 الی 11 شب دورهم جمع می شویم لذا ازدوستانم دعوت می کنم حتما به محل دفتر سر زده و به هرترتیبی که می توانند  آنرا فعال تر نمایند.
4- تحلیل گران در کلاله با خوشبینی به چراغ سبز اقوام نگاه کرده و امیدوارند که با افزایش حمایتها پیروز نهایی آنها باشند.
5- در حوزه آق قلا به رغم حمایت رادمهر از کاندیدهای اصلاح طلب شنیده می شود بخش قابل توجهی از طرفداران جوان وی به تیم انتخاباتی امانزاده پیوسته اند.این عده می گویند مشکلات شهرستان آق قلا تنها به دست یک نماینده بومی قابل حل است و ارتباط داشتن با حزب و جناح به تنهایی نمی تواند کمکی به رفع کمبودها نماید.
6-نماینده سیستانی های آق قلا می گوید:دوستان امانزاده در سایر شهرها به آنها سفارش کرده اند تا ازکاندیدای ترکمن حمایت نمایند.طرفداران امانزاده می گویند هدایت پور کاندیدای سیستانی ها نیز برای سخنرانی در ایام رسمی اعلام آمادگی کرده است.
7-عبدالرحیم سن سبلی از ستاد امانزاده مدعی است تعداد 160 نیرو برای حضور در پای صندوق های حوزه گرگان چیدمان شده اند و اوضاع تیم آنها کاملا روبه پیشرفت است و رایزنی با فعالان انتخاباتی و برگزاری همایش های متعدد خانگی به قوت خود باقی می باشد.
8- یک فعال سیستانی ساکن گرگان تایید کرد جمعی ازهواداران خانم حاج احمدی  به  نیروهای دفتر امانزاده ملحق شده و در روستاهای تابعه سرگرم فعالیت به نفع این کاندیدا می باشند.حامیان ترکمن می گویند با حمایت سیستانی ها توانسته اند ورود خوبی به روستاهای آنها داشته باشند.
9- سرپرست گروه هفت نفره فضای غیرمجازی معتقد است برخلاف تصوربرخی،تنوع قومیتی تربتی نژاد و هزار جریبی را رودرروی هم  قرارداده و آن دو عملا رقیب هم بشمار می روند.وی می گوید:آنها به رای حوزه آق قلا نیاز مبرم دارند.عده ای بر این باورند رای امانزاده بدون مشارکت بالای سیستانی ها به حد نصاب نخواهد رسید اما از طرف دیگر کاندیداهای اصلاح طلب هم درشرایط مشابه بسر می برند و بدون رای نیروهای ائتلافی امانزاده نخواهند توانست به حد نصاب دست یابند.
10- در حوزه ترکمن شب گذشته نیروهای رامین نورقلی پور درنمایشگاه اتوموبیل بی باک نشست هم اندیشی ترتیب دادند که از حضور قربان محمد آخوند اونق می توان بعنوان نقطه قوت جلسه  یاد کرد.تعدادی از فعالان گنبدی و ساکن کردکوی و بندرگز نیز در صف اول مدعوین حاضر شده بودند.
11- حکیم گلدی زاده فعال نام آشنای حوزه گنبد در سخنرانی چند دقیقه ای خود از رامین نورقلی پور بعنوان نماد و سمبل کاندیداهای حوزه غرب نام برد.
12-علی پورقاز عضو شورای شهر که در انتخابات دور اول جزو نیروهای جلال ایری بود گفت:افتخار می کنم که در شورای شهر بندرترکمن خادم مردم هستم وآمده ام تا درکنار سایرین یک خادم به مجلس بفرستیم.
13- نجیب زنگی عضو شورای اسلامی کردکوی هم درنوبت سخنرانی خود گفت:از وحدتی که دربین شما بوجود آمده خیلی لذت می برم.
14-این عضو شورای شهر کردکوی دلیل حمایتش از نورقلی پور را در ویژگی های شخصی،برنامه ها و تفکر وی دانست و افزود:تفکرات رامین نورقلی پور باعث تقویت وحدت در بین مذاهب شده است.
15- محمدقلی ایری دیگر سخنران نشست با گفتن اینکه شروع حمایت اینجانب مربوط به امشب نیست بلکه ازخیلی پیش شروع شده است افزود:با صحبت کردن وعکس انداختن حمایت شکل نمی گیرد،حمایت باید میدانی باشد.وی از لیدرهای فارس بعنوان روغن داخل قاشق
  یاد کرد!
16- جبار ایری هم در جمع هواداران  نشست شب گذشته(بیست و سوم فروردین ماه)حاضر بود لیکن بنابراعلام مجری برنامه بدلیل کسالت آمادگی سخنرانی نداشت .
17- پیش بینی حضور جلال ایری در نشست هم اندیشی نمایشگاه بی باک غلط از آب درآمد علیرغم این،صحبت ازبرگزاری جلسه داخلی میان وی و رامین نورقلی پور با تعداد اندکی هواداران حوالی عصر امروز در روستای قره قاشلی برسر زبان ها بود که براساس شنیده ها برگزار شده است.
   انگشت شمار لیدرهای مرتبط با این نشست احتمالی از دادن هرگونه اطلاعات دراین باره خود داری می ورزیدند.ممکن است در صورت برگزاری نشست فوق و به شرط توافق،این دو امشب درهمایش سیمین شهر درکنارهم دیده شوند.

18- نصرالله زاهدی فعالان انتخاباتی ساکن کردکوی از نشست هم اندیشی نورقلی پور در روز 5 شنبه آینده به آدرس هجده متری زاهدی-بوستان پنجم خبر داد.وی رای نورقلی پور ازحوزه کردکوی در انتخابات مرحله دوم را بین 5 تا 8 هزار رای تخمین زده و گفت:به نظر بنده کل آرای این کاندیدای ترکمن درمرحله دوم بیش از 60هزار خواهد بود.

19- هواداران نورقلی پور همایش اخیر وی در کردکوی به میزبانی نجیب زنگی عضوشورای آن شهر را به لحاظ آمار جمعیتی بی سابقه توصیف کرده و می گویند تا کنون در کردکوی ازیک کاندیدای ترکمن تا آن حد استقبال بعمل نیامده است.

20-عبدالحلیم امین نژاد عضو کمیته برنامه ریزی دفترنورقلی پور دیدارهای چهره به چهره را در راس برنامه های آن کمیته دانسته و گفت:ما در انتخابات مرحله اول فرصت کافی برای ورود به برخی نقاط پرجمعیت را نداشتیم. اما اکنون این امکان در اختیار ما قرار دارد و با دلسوزی تمام برنامه هایمان را دنبال می کنیم.

 21- خلیل علاقی از نزدیکان نورقلی پور گمانه زنی ها در مورد پیروزی احتمالی رامین نورقلی پور را مورد تایید قرار داده و گفت:هنوز چیزی قطعی نیست و نباید با پیش داوری رقیب را دست کم گرفته و در خیالات خوش بسر ببریم.ما الان در مرحله ای قرار داریم که درخواست هایی جهت برگزاری جلسه خانگی  شده است و در زمان باقی مانده می بایست به آنها بپردازیم.

22- جلسه هم اندیشی رحمت جلالی در محله امیرکبیر بندرترکمن برگزار شد که طی آن بخشی از هواداران سابق نظری مهر حضور بهم رسانده بودند.وی اخیرا جلسات شبانه خود را در روستاهای با جمعیت زیاد متمرکز کرده و برخی هوادارانش از میزان رای بالای این کاندیدا صحبت می کنند.

23- عضو ستاد انتخاباتی جلالی در بندرترکمن بز این باور است که او و دوستانش  با شروع فعالیت به نفع وی اوضاع فعالیتهای این کاندیدا را به میزان قابل ملاحظه ای ارتقاء بخشیده اند با این حال این عضو پیش بینی درباره میزان کلی آرای جلالی را منوط به فعالیت های  ایام رسمی می داند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر