c_300_250_16777215_10_images_00000245.jpg

ترکمن سسی-بعد از انتخابات دوره ی چهارم شورای شهر و مجلس شورای اسلامی دهم در گنبدکاووس تشکل های جدیدی شروع به شکل گیری کردند که اولویت اول آنان در حال حاضر انتخابات شورای شهر آتی است.

 

 

بر اساس شنیده ها در حال حاضر گروه های زیر در گنبدکاووس برای انتخابات شورای شهر پنجم قصد فعالیت دارند.

 

گروه یاشولی های انتخاباتی که بعد از دو تجربه در انتخابات،یعنی شورای شهر و مجلس گذشته قصد دارند بار دیگر بخت آزمایی کنند،اختلافات درونی و جدایی برخی چهره ها از این گروه در انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم باعث مخدوش شدن چهره ی آنان شد،در طیف دیگر انتخابات شورای شهر مصادف با انتخابات ریاست جمهوری است و هر کدام از اعضا موافق جریان خاصی هستند که قطعا باعث اختلاف نظر آنها خواهد شد،از سویی دیگر چهره های شاخص زیادی بنا به دلایلی به مخالفت با این گروه خواهند پرداخت.

 

کمپ کاندیداهای ادواری مجلس که مجموع آرای آنان بسیار بالاتر از یاشولی های انتخاباتی بودعلاقه خاصی به تشکیل گروهی برای خویش دارند،در صورتی که آنان بتوانند تیم انتخاباتی خویش را با هم متحد سازند،از سویی دیگر چهره های شاخص یاشولی های انتخاباتی را که پشت تریبون علیه آنان افشاگری کردند سمت خود جذب کنند می توانند رقیبی سرسخت برای دیگر طیف ها باشند،چرا که اگر در دوره ی قبل انتخابات شورای شهر عبدالصمد بردی پور آخرین جلسه را در منزل برادرش برگزار نمی کرد یاشولی های انتخاباتی کار بسیار سختی در پیش داشتند.

بسیاری از کسانیکه به روال کار یاشولی های انتخاباتی اعتراض داشتند به دلیل اینکه قصد آنان راهیابی یک ترکمن به مجلس بود اعتراضی نکردند و طبق گفته ی آنان در انتخابات شورای شهر آتی سکوتی در کار نخواهد بود.

 

 

اعضای شورای شهر فعلی که خود قصد دارند دوباره کاندید شوند و طبق شنیده ها به سخن یاشولی های انتخاباتی تمکین نمی کنند،بنظر می رسد یکی از دلایل اصلی برکناری شهردار گنبدکاووس دخالت برخی از یاشولی های انتخاباتی در کار شورای شهر بود،تقریبا در گنبدکاووس همه می دانند شهردار سابق گنبدکاووس با اعمال نفوذ یاشولی های انتخاباتی به صندلی شهرداری تکیه داد.

 

 

 

گروه ائتلاف ترکمنها با غیر ترکمنها که قصد ائتلاف را دارند،این گروه قصد دارند بخشی از لیست ائتلاف را از غیرترکمنها تشکیل دهند و ریاست شورا و شهرداری تقسیم شود،این گروه با توجه به کسب آرای غیرترکمنها توسط کاندیداهای ترکمن در انتخابات مجلس دهم امیدوار هستند ولیکن با دو مشکلی اساسی روبرو خواهند شد اولا در دوره ی دوم و چهارم شورای شهر وقتی این ایده مطرح شد با مخالفت شدید برخی افراد روبرو شد،از طرفی دیگر این آیه یاس در گوش آنها خوانده می شود که اگر ما ائتلاف کنیم ترکمنها رای می دهند اما غیر ترکمنها رای نمی دهند.

 

برخی از اصناف با توان مالی بالای اعضای آن چون سازمان نظام مهندسی که مرتبط به شهرسازی است،در صورت ورود به عرصه ی انتخابات می تواند با اقبال عمومی روبرو شود و مانعی برای دست یابی به اهداف دیگر گروه ها در انتخابات باشند.

 

 

گروه کاندیداهای مستقل که قصد دارند به صورت فردی فعالیت کنند و فعالیت آنها در هر دوره عادی است،این گروه نیز بنظر نمی رسد بتوانند وزنه ی خاصی باشند چرا که در دور گذشته یکی از کاندیداها با تمام صرف هزینه مادی و معنوی موفق به کسب فقط 5 هزار رای شد.

 

بی شک ائتلاف های شخصی چند نفره دیگر در کارزار انتخابات وارد خواهند شد که در دوره ی گذشته اقبال چندانی نداشتند.

 

بنظر می رسد انتخابات شورای شهر پنجم گنبدکاووس محل تضارب اندیشه ها و معرفی نخبه های جدید و واقع بین خواهد بود که توان شکستن تک صدایی را خواهند داشت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر