c_300_250_16777215_10_images_00000245.jpg

ترکمن سسی-این ایام مسئله برکناری یا ابقای دکتر حسن صادقلو در پست استانداری گلستان از موضوعات داغ محافل سیاسی و رسانه های استان است.

 

فارغ از هرگونه دید سیاسی و جناحی به این موضوع تحلیل های زیادی نیز در نقد صادقلو ارائه می شود،تحلیل هایی که بسیاری جنبه ی تخریب و بسیاری نیز منطبق با واقعیت است،برخی به دفاع از صادقلو می پردازند و برخی عملکرد وی در طول مدت تصدی گری پست استانداری را ضعیف قلمداد می کنند.

 

براساس شنیده ها طیف فعالان و اصلاح طلبان ترکمن صحرا نیز به اجماع نسبی مبنی بر موافقت با برکناری دکتر صادقلو رسیده اند.

 

از دید این افراد صادقلو در مدت فعالیت خویش به مهم ترین وعده هایش که در جلسات خصوصی به آنها داده بود عمل نکرده است.

 

به گفته ی یکی از فعالان سیاسی شاخص گنبدکاووس،دکتر حسن صادقلو در جمع های خصوصی با فعالان ترکمن از انتصاب فرماندار ترکمن برای گنبدکاووس و چهار معاونت استانداری گلستان از میان ترکمنها اطمینان خاطر داده بود که عملی نشد،انتصاب فرماندار گنبدکاووس از آن جهت اهمیت دارد که تا به امروز در این شهرستان ترکمن نشین کسی از ترکمنها فرماندار نشده است و این نکته در دولت های اصلاحات و اصولگرا مشهود است.

 

در طیف دیگر طبق شنیده ها استاندار گلستان در مسئله انتصاب شهردار سابق گنبدکاووس نقش کلیدی را ایفا کرده است.

 

صادقلو به فعالان ترکمن وعده ی پیگیری و اجرای پروژه های محلی در شهرستان های ترکمن نشین را داده بود که تحقق نیافت و در حد شعاری کهنه گوشه ی ذهن ترکمنها ماند.

 

موارد فوق همگی باعث دلگیری شدید فعالان ترکمن شده است،از دید آنان انتصاب دو معاونت در استانداری به مراتب بیشتر از انتصاب چهار فرماندار می توانست سبب خیر برای جامعه ی ترکمن شود و انتصاب آنها باعث شده است که صادقلو از عمل به دیگر وعده های خویش طفره رود و مقابل انتقادات فعالان ترکمن،چهار فرماندار ترکمن را علم نماید.

 

درباره ی موارد فوق باید به چند نکته اشاره کرد:

 

اگر دکتر صادقلو قبل از تصدی گری پست فعلی خویش برای جلب رضایت فعالان و متنفذین جامعه ترکمن به آنها وعده های فوق را داده است و عمل وی حالت دیگر نشان می دهد باید قبل از هر چیز به وجدان خویش مراجعه کند و نزد خدای خود جوابگو باشد چرا که ترکمنها آرای 85 درصدی خویش را در صندوق دولت تدبیر و امید ریختند و به گواه بسیاری از محصلین ترکمن صحرا جای خالی یک ترکمن در معاونت استانداری به شدت احساس می شود،از دید فرهیختگان ترکمن صحرا صادقلو و اصلاحات مدیون ترکمنها هستند و این قوم وامدار هیچ جریانی نیست.

 

از سویی دیگر اگر فعالان ترکمن به راحتی و با کارهای عاطفی فریب وعده های غیرقابل عملی را خورده اند باید عالم سیاست را کنار بگذارند و قبل از هر چیزی یقه ی خویش را بگیرند که چون کودکان فریب وعده های توخالی را خورده اند.

 

در طیف دیگر موضوع باید ببینیم فعالان ترکمن چه افرادی را برای پست های فوق در نظر داشتند؟آیا در واقعیت امر به دنبال افراد نخبه و مدیریتی بودند یا افرادی با گرایش های سیاسی خاص مدنظر آنان بود؟

 

در شرایط فعلی انتظار می رود فعالان ترکمن با تحلیل واقع بینانه خویش با موضوع برکناری استاندار گلستان برخورد کنند که آیا برکناری صادقلو در شرایطی که کمتر از یکسال از عمر دولت روحانی و انتخابات باقی مانده است به نفع جامعه ی ترکمن،استان گلستان و اصلاحات است یا حالت عکس را شاهد خواهیم بود.

دیدگاه‌ها  

+3 #1 اجو 1395-05-21 20:39
در شهرستان گنبدکاووس دریغ ازیک ریس بیمارستان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر