c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000000000000000000000000000000000098.jpeg

ترکمن سسی-از انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم مدت زمان اندکی سپری می شود.

 

انتخاباتی که با شوق ها و امیدهای طیف ها و عقاید مختلف،اقوام ساکن در گلستان و احزاب برگزار شد.

 

مردم شرق گلستان در انتخاباتی حساس و پرشور در دور دوم رای به حضور شهرام غراوی با شعار اتحاد فراقومیتی دادند.

 

انتخابی که از یک حیث قابل تحسین بود و تمامی فعالان شرق گلستان و ترکمنصحرا اعم از ترکمن و غیر ترکمن آنرا نشان از شعور بالای مردم شرق گلستان قلمداد کردند،چرا که در میان ترکمنها طایفه از فاکتورهای اصلی رای دادن و اخذ رای است و غراوی علاوه بر شکستن طایفه گرایی در شرق گلستان موفق به اتحاد میان اقوام اعم از سیستانی،بلوچ و سایرین گردید.

 

وظایف نماینده مجلس و جایگاه وی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران کاملا مشخص و تعریف شده است،قانونگذاری و نظارت بر حسن انجام امور اگر تنها وظیفه نماینده مجلس نباشد بی شک مهم ترین آنها است.

 

کما اینکه پس از انتخابات برخی از نمایندگان مجلس در گلستان،خود را با اعمالی غیر از وظایف خویش مشغول ساخته اند و وقت با ارزش خویش را تلف می کنند،اینگونه رفتارها اهانت به مردمی محسوب می شود که به آنها رای داده اند.

 

اعتراض های زیادی از سمت منتقدین غراوی نسبت به وی مطرح می شود تا جاییکه این اعتراض و نقدها منجر به بحث ها و مشاجرات کلامی زیادی در گروه های مجازی و سطح جامعه شرق گلستان شده است.

 

به اعتقاد برخی از فعالان شاخص ترکمن شرق گلستان،دخالت وسیع غراوی در امور عزل مدیران باتجربه حاکی از مشاوره های غلط مشاوران وی می باشد که در این رابطه بیان دو نکته حائز اهمیت است اولا مشاورین وی از سطح بالای ادبیات سیاسی برخوردار نیستند و خود آنان صرفا تجربه را ملاک عمل خویش قرار می دهند.

 

در ثانی ستاد غراوی اعم از حامیان وی و مشاورانش،نماینده شرق گلستان را تحت فشار قرار می دهند تا از مقام و موقعیت وی برای خویش استفاده کنند،به اعتقاد این گروه از منتقدین غراوی،پشت عزل الله نور امان نفس مدیر اداره ورزش و جوانان کلاله سهم خواهی ستاد وی خفته بود و از سویی دیگر عزل امان باشقره رئیس راه و شهرسازی مراوه تپه اوج این سهم خواهی بود،چرا که شهرام غراوی شخصا در مرکز گلستان برای عزل وی جلسه ای ترتیب داد.

 

عزل دو مدیر توانمند ترکمن که از وجهه مناسبی نیز در شرق گلستان برخوردار هستند،توسط غراوی در مدت زمان اندک بسیار شک برانگیز است و سوالات زیادی را مطرح می کند،چرا که گزینه های پیشنهادی وی تحت هیچ شرایطی قابل قیاس با الله نور امان نفس و امان باشقره نیستند.

 

به اعتقاد برخی دیگر،از نظر ستاد غراوی این دو مدیر از مخالفان وی بودند و غراوی برای راضی نگه داشتن ستاد خویش دست به عزل آنان زده است که این گفته کم و بیش در میان فعالان ترکمن شایع شده است تا جاییکه یکی از فعالان شاخص ترکمن با اشاره به شعارهای وی در انتخابات گفت:غراوی بلای جان مدیران توانمند ما شده است.

 

در نگاه برخی دیگر،غراوی نماینده مجلس شد چرا که تمام نمایندگان ادواری ترکمن در شرق گلستان از کلاله بودند و مردم مراوه تپه سهمی در مجلس نداشتند،با توجه به قول فعالان ترکمن در دوره گذشته(نهم) مجلس که در دور آتی از مراوه تپه فردی راهی مجلس خواهد شد،غراوی را که از مراوه تپه بود انتخاب کردند تا سر قول شرف خویش ایستاده باشند که این عمل فعالان کلاله ای قابل ستایش و تحسین بود،به گفته یکی از فعالان کلاله ای اگر غراوی نمی توانست سه کاندید مراوه ای را راضی به انصراف کند جایی در اجماع نداشت،بنابراین انتخاب وی نیز سیاسی نبوده است،بلکه قرعه شانس به نام وی افتاد.

از سویی دیگر به گفته سران گروه اقبال(گروهی متشکل از فرهنگیان و فعالان شاخص سیاسی منطقه شرق)یکی از دلایل اصلی انتخاب غراوی سرمایه دار بودن وی می باشد که توان پرداخت هزینه های انتخاباتی دور دوم را داشت.

 

این اعمال غراوی که در میان فعالان شرق گلستان به باند بازی و درگیری حزبی و ستادی تعبیر می شود بیش از آنکه بلای جان خودش شود،بلایی بر سر مردم منطقه خواهد بود.

 

نماینده ای که با شعار فراقومیتی پا به عرصه گذاشته است حال تبدیل به نماینده قومی خاص شده است.

 

سخنان فوق تحت هیچ شرایطی زیر سوال بردن و رد مطلق غراوی نیست ولیکن وی باید مدنظر داشته باشد به عنوان نماینده مجلس رفتارهای سنجیده تری از خود نشان دهد.

 

ارسالی از طرف مخاطبان

 

شایان ذکر است سایت ترکمن سسی،بیشترین حمایت را شهرام غراوی در دور دوم انتخابات داشت که آرشیو اخبار در سایت موجود است.

با توجه به شناخت و شعارهایی که مردم منطقه از وی دارند انتظار می رود کمی سنجیده تر عمل کند و باعث بیشتر شدن اعتراض ها نسبت به خود و اطرافیان خویش نشود.

 

ترکمن سسی حامی کسی نیست و نقد را تحت هر شرایطی وظیفه خود می داند چرا که اگر مسئولین اشتباهی کنند قبل از هر کسی چوب آنرا مردم می خورند.

دیدگاه‌ها  

-25 #1 متین1365 1395-08-09 12:36
سلام به دوستان در ترکمن سسی ممنون از نقد شما ولی بنده بعنوان یکی از دست اندر کاران در هیأت های ورزشی شهرستان کلاله و بسیاری از دوستان در هیأت های دیگر از عملکرد آقای امان نفس به هیچگونه رضایت نداریم و نداشتیم بخصوص در این سالهای اخیر و اینکه ایشان را توانمند میدانید حرفی بس عجیب هست مگر از زبان کسانی که از طرف ایشان نفع و سودی برده باشند ولا هیچ یک از هیأت های فعال شهرستان اعم از فوتبال,والیبال,بسکتبال و رشته های رزمی و باستانی هیچ کدام از ایشان رضایت نداشتن و ای تودیع باید سالهای جلوتر اتفاق می افتاد که با حمایت آقای رجبی از ایشان این اتفاق نیفتاد.حال این جابجایی از نظر ورزشکاران و ورزش دوستان کاری بس پسندیده بود.متشکر از اطلاع رسانی شما
نقل قول کردن
+19 #2 دوجی 1395-08-09 22:43
باسلام خدمت خوانندگان عزیزما واقعا برای نماینده خودمتاسفیم چون دررابطه با حفظ باشقره بزرگان و تحصیل کردگان مراوه به ایشان گوشزد کرده بودندتاسپری شدن انتخابات ایشانرانگهدارند اما هیج اهمیتی به تذکرآنها نداد و با همکاری فرماندارعزم خود را جزم کردندتا باشقره برکنارشودحالاآقایفرماندارو نماینده به افکارعمومی پاسخ دهندکه علت برکناریباشقره چی بوده اگه ضعیف یاناتوان باشد رئیس اداره دوتا شهرستان نمیشد
نقل قول کردن
+7 #3 .... 1395-08-10 23:46
خود کرده را تدبیر نیست
نقل قول کردن
0 #4 موکل گنبدی 1395-08-17 13:51
شعار انتخاباتی آقای طیار (((بسوی تخول))) بود و این شعار را در اولین خرکت و با پس زدن تمامی خامیان و تشکیلاتش و کنار گذاشتن معتمدین و انتصاب (غ.الف و ن.ب)به دفترش واقعا تخول عظیمی انجام دادند .خال دفترداران ایشان اندک آشنایی به تشکیلات طسار و هواداران ش ندارند و به این میگن تخول!!!!!!!
نقل قول کردن
0 #5 موکل گنبدی 1395-08-18 21:08
با سلام خدمت مدیر محترم سایت
برادر چرا نطرهای بنده را توییت نمیکنید
اگر مرتبط نیست بفرمایید یا اگر گزینشی ست ما اعلام نطر نکنیم
متشکرم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر