c_300_250_16777215_10_images_0000098.jpg

ترکمن سسی :دیگر کسی او را نخواهد دید و دو یادگار کوچک تنها بانوی فرماندار گلستان، از این به بعد تنها باید از قاب شیشه‎ای، نظاره‎گر صورت مهربان مادری باشند که خاطرات زیبای مادری‎اش در تصویر به جامانده از دیروز به یادگار مانده است.

چه کنند، چشم انتظاری سخت است، خودت را جای آنها می‎گذاری، می‎بینی که اصلا هم دوست نداری در این اوضاع پیچیده خبر بد بشنوی، تازه دوست داری همه خبرها از جنس امید باشد، حتی حاضری به تو دروغ بگویند و تو هم به خودت وعده بدهی، آن هم از جنس زندگی، پیدایش نکرده‎اند! پس احتمال دارد زنده باشد؛ چه کنند، چشم انتظاری بد دردی است آن هم چشم‎های منتظر به در مانده، کودکانی که همه چیزشان مادر است.
*قطعی شدن کوچ ابدی تنها بانوی فرماندار گلستان
دیگر کسی او را نخواهد دید و دو یادگار کوچک تنها بانوی فرماندار گلستان، از این به بعد تنها باید از قاب شیشه‎ای، نظاره‎گر صورت مهربان مادری باشند که خاطرات زیبای مادری‎اش در تصویر به جامانده از دیروز به یادگار مانده است.
سرانجام با خبر استاندار گلستان مبنی بر در گذشت قطعی «مرجان نازقلیچلی» فرماندار شهرستان ترکمن و یافتن وی در بین دفن‎شدگان مکه مکرمه، ابر تردید کنار رفت و کوچ ابدی وی قطعی شد.
این خبر اگر چه بسیار تاسف‎بار بود، اما حداقل انتظاری که خانوداه این مرحومه و دیگر خانواده‎های مفقودان حادثه منا دارند این بود که مطمئن شوند، رحلت عزیزان‌شان قطعی است و بیهوده چشم ‎‎انتظار نمانند هرچند خیلی از خانواده‎ها هنوز چشم ‎انتظار هستند و با وجود آنکه بارها گفته شد درگذشت عزیزان‌شان قطعی است، اما هنوز در ته دل‌شان امیدوار هستند.
اکنون خانواده این مرحومه، اگر چه این روزها بیش از گذشته طعم تلخ هجران عزیزشان را تجربه می‎کنند، اما می‎توانند دیگر آسوده باشند و دل‌شان را به خدایی بزرگ بسپارند که عزیزشان در حریم خانه‎اش دفن است.
بدون شک حادثه منا برای مسلمانان گلستانی‎ها به ویژه قوم نجیب و مذهبی ترکمن تلخ‎ترین حادثه‎ای بود که هرگز از یادها نخواهد رفت و تلخی این هجران همچنان در سینه غم‎زده خانواده‎های سوگوار باقی خواهد ماند.
*هنوز برخی از گلستانی‎ها چشم انتظار عزیزان‌شان هستند
درگذشت تلخ 49 حاجی گلستانی در حادثه منا و عروج الهی آنها حادثه‎ای بی‎نظیر و دردناک را برای قومی رقم زد که به صبوری و پذیرش مشیت الهی شهره است، اما بدون شک این درد جانکاه برای مردمی که چشم ‎انتظار پدران، مادران و عزیزان‌شان بودند تا در لباس سفید بازگشت از خانه خدا زیارت‌شان کنند، یک شوک سخت و باورنکردنی است.
استاندار گلستان، در آخرین اظهارنظر خود از تعیین وضعیت «مرجان نازقلیچی» فرماندار فقید شهرستان بندرترکمن و شناسایی مشخصات وی در جمع دفن‌شدگان در عربستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، «حسن صادقلو» در آئین بزرگداشت جان‌باختگان منا در مصلای بزرگ اهل سنت گنبدکاووس اظهار کرد: با شناسایی مشخصات این مرحومه معلوم شد پیکر مطهر ایشان در جمع دفن‌شدگان حادثه منا در عربستان سعودی است و به این ترتیب سایر فرضیه‌ها نقض شده‌ است.
وی با بیان اینکه در این حادثه دردناک باوجود همه تلخی‌ها و مصیبت‌های بی‎شمارش رفتار مردم عزیز ترکمن در استان گلستان برای همه ما الهام بخش بود، اظهار کرد: مردم ترکمن پس از این حادثه با صبر، فکورانه و همراه با سیاست‌های نظام و انقلاب بردبارانه رفتار کردند و مانع هرگونه سوء استفاده دشمنان نظام و انقلاب شدند که به واقع باید از این درک صحیح و عمیق تشکر ویژه کرد.

منبع :فارس

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر