c_300_250_16777215_10_images_77560.jpg

 

ترکمن سسی : مردم گنبد سالهای سال است چند تا مساله مهم و اساسی دارند که هر کاندیدای شورای شهر باید برای این مسایل پاسخ و برنامه داشته باشد. در ادامه این مطلب ، پاسخ دکتر عبدالحمید نشاط کاندیدای شورای شهر گنبد به این مسایل را می توانید بخوانید.



اول این که در مورد وضعیت نیروهای مازاد و سهمیه های استخدامی و پارتی بازی های استخدامی در شهرداری گنبد نظرش را اعلام بکند و تعهد بدهد که خودش وارد این بازی زشت نشود و بستگان و فامیل هاش را تو شهرداری گنبد استخدام نکند .

دوم نسبت به شفافیت تصمیم گیری ها و مناقصات و مزایدات و پیمانکاران شهرداری از قبیل همین پارک بان ها و فضای سبز و نظافت و سفارش المان ها و ... یک شفافیت ایجاد شود و مردم در جریان امور قرار بگیرند که اتفاقات تلخی مثل تخم مرغ بی هویت میدان امام علی(ع) یا سردیس توهین آمیز و بی ارزش ی که در باغ ملی به نام مفاخر این منطقه جعل کردن تکرار نشود و پول بیت المال بدین شکل به یغما نرود.


سوم مساله وضعیت فضای سبز و زیبا سازی شهری است که هر روز درختان تنومند و قدیمی گنبد در حال قطع شدن هستند و نسبت به پلاک گذاری آن اقدام نمی شود .
چند روز قبل هم ما در دیداری با یکی از کارکنان شهرداری برای بار صدم اعلام کردیم حاضریم با هزینه شخصی و کمک های مردمی اعضا گروه آبادانی برای ایران و گنبد کاووس کل درخت های گنبد را پلاک گذاری و نگهبانی کنیم ولی هیچ جوابی از شهرداری نمی دن و خودشان هم کاری نمی کنند .
کاندیداهای شورای شهر باید نظرشان را در مورد پلاک گذاری درختان مشخصا بیان کنند و علت ممانعت شهرداری از این کار را جویا شوند .

چهارم مشکل فاضلاب شهری گنبد است که سی سال از کندن بسیاری خیابان ها و لوله گذاری در گنبد گذشته ولی انگار جزو موارد ممنوعه است و هیچ مسئولی در این مورد صحبت نمی کنه که نتیجه این همه آسفالت شکافتن و کانال زدن و لوله گذاری در گنبد چه شد !؟
در حالی که بحران فاضلاب آپارتمان ها و منازل در گنبد دیگه داره به دادگستری هم کشیده می شود و ...
سکوت همه عوامل شهرداری از شهردار و شوراها گرفته تا سایر مسئولین شهر و فرماندار و ... در این مورد بسیار سوال بر انگیز است .

پنجم پارکینک های طبقاتی در شهر گنبد که یکی نیمه کاره رها شده و گویا ایراد ساختاری دارد و معلوم نیست مقصر شهرداری بوده یا پیمانکار آقای مهندس نماینده سابق کلاله و مینودشت و گالیکش

ششم وضعیت پارک داریوش که نابود شد و جاش هیچی ساخته نشد . نه پارک ژوراسیک نه باغ پرندگان نه شهر بازی نه موزه و ... فقط چند هکتار درختان چند ساله را قطع کردن و ...

هفتم بحث شیرین توالت عمومی در شهر گنبد است که البته تا حدودی مرتفع شده ولی در مرکز شهر و میادین اطراف مثل هفده شهریور و میدان بسبج و میدان فراغی کماکان این مشکل باقی است و کسی دسشویی داشته باشد با مشکل مواجه خواهد شد

هشتم وضعیت نابسامان مبلمان شهری و ... صندلی و نیمکت و سطل زباله در خیابان ها نمی گذارند به دلیل دزدی یا ایجاد مزاحمت برای مردم !!!
آدم تعجب می کند از این نوع استدلال ها که فقط تو شهر گنبد وجود دارد و باقی مناطق دنیا هم نیمکت می گذارند در پیاده رو ها هم سطل  زباله و

نهم وضعیت ترافیک نابسامان گنبد است که معلوم نیست چه راه حلی برای آن در نظر گرفتن و مجوز های ساختمان ها بدون در نظر گرفتن پارکینک یا حریم همسایه ها و ... که واقعا وضعیت گنبد را فاجعه بار کرده
طرف مجوز هفت طبقه روی مغازه می گیرد یعنی حدود سی متر ارتفاع و دیگه همسایه ها نه افتاب می بینند نه روی ارامش

دهم عدم توسعه فضای ارتباطی گسترده مردم با شهرداری در قالب انجمن ها و ان جی او های مردمی و مشارکت دادن مردم خصوصا جوانان در فعالیت های شهری و تصمیم گیری ها است که سالها ما از شهرداری و شورای شهر تقاضای ایجاد بستر برای این امور مانند شوراهای همیاری شهرداری ها در مدارس و دانشگاه ها و بسیج و اصناف و ...را داشتیم که هیچ وقت شاهد چنین کارهای بنیادی نبودیم جز باند بازی و نوچه پروری و امتیاز دادن به افراد و جمعیت های خاص !! و خودی

حالا این ده سوال و چالش را هر کسی که می خواد در انتخابات شورای شهر گنبد شرکت کند باید پاسخ مدون و کتبی به آن بدهد که در خاطره مردم و ارشیو گروه های مجازی از جمله گروه آبادانی محفوظ باقی بماند که پی گیر این موارد باشیم .
ما از همه کاندیداهای شورای شهر دعوت می کنیم پاسخ و نظر کتبی شان را به این ده سوال و چالش بیان کنند./ گروه آبادنی برای ایران و گنبدکاووس

 

اینک پاسخ دکتر عبدالحمید نشاط کاندیدای ششمین دوره شورای شهر گنبدکاووس به مسایل اساسی شهر گنبدکاووس را می توانید بخوانید.


جواب سوال اول: (در مورد وضعیت نیروهای مازاد و سهمیه های استخدامی و پارتی بازی های استخدامی در شهرداری گنبد) اعضای شورای شهر حق استفاده شخصی از اموال شهرداری و اموال شورا برای کارهای شخصی خود ندارند و همچنین بستگان درجه یکشان حق انجام معاملات با شهرداری را ندارند ضمناً هرگونه دخالت در امور مربوط به استخدام کارکنان شهرداری شامل ممنوعیت حقوقی فوق می گردد به استناد ماده ۹۲ و ۹۴ قانون شوراهای اسلامی.

جواب سوال دوم: (نسبت به شفافیت تصمیم گیری ها و مناقصات و مزایدات و پیمانکاران شهرداری) تمام این بی نظمی ها در انجام معاملات و پیمان های شهرداری به خاطر نبود شهرداری الکترونیکی و نداشتن درگاه های ورودی برای هر شهروندوبی انضباطی مالی شهرداری می باشد که علی رغم ابلاغ استقرار سامانه شهرداری الکترونیک در ماموریت های سالیانه شهردار متاسفانه شهردار گنبد با نصب چند کامپیوتر در داخل اداره مدعی استفاده از این فناوری ها می باشد که خیلی مضحک است.

جواب سوال سوم:(مساله وضعیت فضای سبز و زیبا سازی شهری ) به خاطر نبود اطلاعات طرح جامع و توسعه عمران شهری در بخش اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ازظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد که فعلا ۴۲ مورد آن در گنبد کاووس ثبت گردیده  مورد بی توجهی قرار گرفته و توسعه فضای سبز و استفاده از ظرفیت های سازمان‌های مردم نهاد در اولویت کاری اینجانب می باشد و طی یکی دو روز آینده اطلاعات  به عنوان خلاصه مدیریتی در سایت اینجانب قرار خواهد گرفت که امیدوارم از آن استفاده بفرمایید.

جواب سوال چهارم: (مشکل فاضلاب شهری گنبد) متاسفانه در ۵ دوره اخیر شوراهای اسلامی شهر گنبد به مسائل فردی و صنفی توجه شده و از مواجهه به حل مسائل کلان‌شهری همانند بحث فاضلاب شهری ،مدیریت بحران شهری و تاب آوری شهری، بحث حمل و نقل هوشمند شهری، درآمد پایدار شهرداری ،مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته است و علت آن نیز در چند ماهه اول ورود اعضای شورای شهردر همون سال اول که شور و اشتیاق زیادی برای حل تمام مشکلات شهر دارند با در بسته و بن بست مواجه شده و به روزمرگی و صرفاً حضور در جلسات محدود می شود واز مباحث مدیریتی آن است که مشکلات تا زمانی که به مسئله تبدیل نشده و از مفاهیم نوین شهرسازی استفاده نگردد قابل حل نخواهد بود اعضای فعلی شورا حداقل می توانستند ضمن اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم کمی از دغدغه ها و نگرانی های آنها کم نمایند که این مورد نشان از پنهانکاری و مماشات در شورای اسلامی شهر می باشد (این مشکلات به خاطر وجود دخالت عده‌ای ذینفع و ذی نفوذان می باشد که در کوتاه مدت حل نخواهد شد)

جواب سوال پنجم: (پارکینک های طبقاتی در شهر گنبد) مباحث پارکینگهای طبقاتی در مسیر بیمارستان بسکی، جریمه و پرداخت۴۰ میلیارد تومانی شهرداری گنبد به خاطر بحث هایپر هاوش در سال ۹۹ بودجه غیر عادی ۹۵۳ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ که در سال آخر فعالیت دوره پنجم شورای شهر گنبد پیشنهاد شده و بودجه سال های قبل به زور با فروش تراکم اموال و زمین های شهرداری محقق شده است نیاز به بررسی و شفاف سازی این گونه مشکلات دارد وقاعدتا باید از طریق مباحث حقوقی بررسی و پیگیری گردد.
( بند ۱۷ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی)

جواب سوال ششم: (وضعیت پارک داریوش) دوست عزیز شهرداری که فرق سیستم و زیر سیستم شهر و شهرستان را نمی داند و شخصیت نمایشی و ذهنیت پیمانکاری داشته و همچنین اعضای شورای شهر شش نفره گنبد (؟)چه انتظاری می‌توان داشت بیشتر جنبه تبلیغاتی و نمایشی داشته‌اند می توانید به سایت شورای اسلامی شهر مراجعه و از مصوبات و بیلان عملکرد مشعشع دور پنجم شورای شهر گنبد که هرگز ارائه نشده استفاده نمایید

جواب سوال هفتم: (بحث شیرین توالت عمومی در شهر گنبد) این جور مباحث بهداشتی و رفاهی به شهروندان به استناد بند ۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری و پیگیری اعضای شورای شهر قابل رفع بوده که متاسفانه کم توجهی به آن باعث زحمت شهروندان و نگرانی آنها شده است.

جواب سوال هشتم: (وضعیت نابسامان مبلمان شهری و ... ) جانمایی و نصب این قبیل امکانات درطرح‌های تفضیلی و جامع شهری ومبلمان شهری پیش بینی گردیده است که متاسفانه به دلیل منقضی شدن دومین طرح جامع گنبد در سال ۹۶ متاسفانه اعضای شورای شهر پیگیری وبه روز رسانی و اطلاع رسانی عمومی آن را انجام نداده‌اند.

جواب سوال نهم: (وضعیت ترافیک نابسامان گنبد) همان طور که در سوال بالا نیز اشاره گردید منظورم جواب سوال ۸ هر معبر و خیابانی و ارتفاعات طبقاتی در طرح تفصیلی جامع شهری پیش بینی گردیده است متاسفانه شهرداری برای تامین بودجه سالیانه مبادرت به فروش تراکم و ارتفاع طبقاتی نموده و بدون توجه به میزان ورودی و خروجی ترافیک شهری مبادرت به صدور مجوز پاساژها و مجتمع ها بدون پارکینگ می نمایند.

جواب سوال دهم: (عدم توسعه فضای ارتباطی گسترده مردم با شهرداری) در شهر گنبد هیچ اطلاعات جامع و کاملی در مورد مسائل اجتماعی و فرهنگی به خصوص در مورد سازمانهای مردم نهاد سکونتگاه های غیررسمی و ... وجود ندارد و اگر هم باشد به خاطر پنهان کاری از انتشار آن در سایت شورای اسلامی شهر و شهرداری به بهانه های واهی خودداری می‌نمایند ضمناً در برخورد با مسائل فرهنگی و اجتماعی نیاز به اطلاعات و دانش و بینش لازم هست که بنده آن را در اعضای شورای شهر یا شهردار سراغ ندارم.


با آرزوی موفقیت: دکتر عبدالحمید نشاط
کد انتخاباتی ۵۱۸

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر