c_300_250_16777215_10_images_77680.jpg


ترکمن سسی - یادداشت - انتخابات شورای شهر گنبد با تمام حاشیه ها و پیشداوری ها و وعده هایش می رود که به فراموشی سپرده شود و کم کم به سمت و سوی انتخابات مجلس نیم نگاهی می شود .


البته در این دوره برخی شایستگان که انتظار میرفت رای قابل توجهی داشته باشند نیز مورد اقبال مردم قرار نگرفتند .
هرچند خود کاندیداها نیز با ماندن در صحنه و شکستن آرای یکدیگر همدیگر را به پایین کشیدند .

البته از تمام این مسائل که بگذریم برای اولین بار بحث وحدت اقوام که در ادوار گذشته بیشتر در تریبون های رسمی به آن تاکید می شد و بیشتر در حد صحبت و شعار در بین نخبگان پیشروی اقوام مطرح میگردید این بار توسط کنشگران و نخبگان غیر ترکمن هرچند با برخی کاستی ها که ناشی از عدم شناخت از طرف مقابل و زمان اندک  بود صورت پذیرفت .
که در نوع خود شایسته تقدیر بود و در تاریخ انتخابات شهر گنبد این حرکت وحدت آفرین که تابوشکنی شده و به میدان عمل رسید ثبت خواهد گردید .

 البته بسیاری دوستان لیست وحدت رای های بالایی آوردند و چه بسا وارد شورای شهر نیز شدند که البته نوید آینده ای روشن را برای اینگونه حرکتها می دهد.

  البته تا در میان بدنه اجتماعی اقوام این لیستها جا بیفتد زمان خواهد برد، ولی اولین گام مثبت بسیار مهم است که توسط دوستان غیر ترکمن ما رقم خورد.

شهر گنبد متعلق به یکایک شهروندان آن است و هر کدام چه به لحاظ منطقی و چه به لحاظ قانونی در آن سهیم هستند که این حرکت نمادین که توسط دوستان کنشگر ما رقم خورد تا چند ماه دیگر به صورت عملی نیز آزموده خواهد شد.

البته این دوره با توجه به اینکه ترکمن ها در اقلیت شورای شهر قرار دارند و همین تجربه در دوره پنجم که دوستان غیر ترکمن ما در اقلیت بودند و ریاست شورای شهر به دوستان غیر ترکمن نیز سپرده شد.

 انتظار میرود دوستان کنشگر که لیست وحدت آفرین دادند برای اثبات این حرکت در عمل وارد میدان شده و در انتخاب شهردار از شایستگان ترکمن و غیر ترکمن و هییت رئیسه شورا نیز وحدت را در عمل به نمایش بگذارند تا در آینده و لیستهای آتی توپ در زمین ترکمن ها باشد تا اینبار آنها حرکت مشابهی داشته باشند.

البته ناگفته نماند در بین منتخبان برخی مشترکات نیز به چشم می خورد که در صورت کمک و ورود دوستان فعال در میان همه اقوام این اتفاق دور از ذهن نیست و با اندکی رایزنی و لابی گری قابل انجام است .

به امید روزی که دیگر از واژه ترکمن و یا غیر ترکمن استفاده نکرده و واژگانی چون شایسته و شایسته تر در ادبیاتمان در مناسبات  انتخابی و انتصابی نهادینه شود .و این هم ممکن خواهد شد در صورتی که اول در گام نخست این دوگانه های نانوشته و نا میمون موجود در شهر را ابتدا به رسمیت بشناسیم و سپس در راستای حل آن همگی اقدام نماییم،چون تا زمانی که یک مشکل به رسمیت شناخته نشود حل نخواهد شد.

در پایان ضمن تقدیر از کلیه کسانی که با قلم و یا قدم خویش باعث حضور پرشور مردم پای صندوقها شدند.
 برای منتخبان شورای شهر آرزوی توفیق  و عرض خسته نباشید و خدا قوت به هیات های اجرایی ، نظارت ، پشتیبانی نیروهای نظامی و انتظامی ،دستگاههای نظارتی و امنیتی و شوراها و شهردار حاضر فعلی داریم.خداوند اجرشان دهد.
به قلم : مسعود نفس پور
از شوراهای با سابقه و صاحب نظر بخش مرکزی گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر