c_300_250_16777215_10_images_79098.jpeg

 

ترکمن سسی : وحید حاج سعیدی - آنهایی که تئوری گردش نخبگان را قبول ندارند کاش می آمدند و از دور تماشا می کردند!

اصلاً چرا از دور ؟! می آمدند و از نزدیک تماشا می کردند. بعد متوجه می شدند که کار اقتصادی نه سواد و تحصیلات آکادمیک نیاز دارد نه تجربه مدیریتی و کت و شلوار مارک! آدم باید شم اقتصادی داشته باشد و چهار تا رفیق کاربلد. مشت نمونه خروار دوستان مافیای صیفی جات و افزایش نجومی قیمت هویچ!
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با اشاره به کمبود و گرانی هویج در بازار، گفت: امروز قیمت هویج از موز هم عبور کرد و موز با قیمت ۲۸ هزار تومان و هویج با قیمت ۳۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد. ( اقتصاد 24)
ملاحظه فرمودید؟! یعنی وقتی عزیزان مافیای هویج دیدند اوضاع کسب و کار هویج کاران کشمشی است و اکثر آنها از درآمد ناراضی هستند به جای توصیه به غرولند و قهر کردن و دور ریختن محصول مثل سیب زمینی کاران و بادمجان کاران و ... دور هم  نشستند و فکر ها را یک کاسه کردند. بعد هم با یکدیگر هم قسم شدند تا نه تنها خواص پزشکی هویج را تا خرتناق بین مردم تبیین کنند، بلکه پوزه موز را هم به خاک میدان بار بمالند و اتیکت هویج را بالاتر از موز به اهتزار در بیاورند!
یعنی جوری هویج را در پروسیجر درمانی کرونا قرار دادند که الان خود دارو سازان و سازندگان «رمدسیویر» و «هیدروکسی کلروکین»، بی خیال دوز دوم واکسن شده اند و یک روز درمیان هویچ پلو و خورشت هویچ تبریزی می خورند و شب ها هم تا یک لیوان بزرگ هویج بستنی با شیر محلی تازه به بدن نزنند، اصلاً خواب شان نمی برد! صبح ها هم که مربای هویچ با کره گوسفندی تویسرکان یا روغن زرد دوغی ملایر... چه شود؟!
بعد شما انتظار دارید کرونا را شکست دهیم! مرد حسابی کرونا هم مثل کنکور، مثل مشق شب، مثل چادر سیاه، مثل بازیکنان لیگ برتر، مثل مربی تیم ملی فوتبال و ... یک فرصت است و آنهایی که شم اقتصادی دارند، قدر این فرصت را می دانند. فعلاً هم که مافیای طلای نارنجی با اختلاف در صدر این جدول است. یعنی اگر خودروسازان به اندازه هویج کاران به گردش نخبگان اعتقاد داشتند و به جای حذف زه بغل در پراید و افزایش قیمت قطره چکانی، به کشف خصوصیات نهفته پراید می پرداختند، الان باید پراید  را در کانال 300 میلیون تومان می یافتیم!
در پایان به عزیزان پشت پرده و  بازار سیاه خیار، بادمجان، کدو ... توصیه می شود، داشتن نگاه علمی به صیفی جات و هماهنگی با دانشمندان و پزشکان را فراموش نکنند تا در شرایط مختلف خواص جدید محصولات شان شناسایی و به مردم معرفی شود. خدا را چه دیدید شاید یک روز کدو پلو هم در رستوران های مملکت سرو شد!

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر