c_300_250_16777215_10_images_85010.jpg

 

ترکمن سسی : سارا حامی - انسان مراحل مختلفی را طی می کند تا آن به مرحله از سعادت و خوشبختی که در نظر دارد، برسد.

 

برای رسیدن به قله های موفقیت می بایست تصمیم های مهمی در زمینه های تحصیل علم و دانش، کار و کسب درآمد و مهارت های زندگی و ... اتخاذ کرد و در این میان یکی از مهم ترین تصمیم ها در زندگی هر انسان انتخاب همراه زندگی و ازدواج می باشد.
ازدواج نه تنها سنت رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم و توصیه دین اسلام، بلکه یک نیاز اساسی و پایه و زیربنای تشکیل جوامع انسانی و شرط بقای آنها به حساب می آید.
در این میان هر شخصی برای انتخاب همراه زندگی معیارهایی را درنظر گرفته و طبق آن معیارها اقدام بعمل می آورد. مسلما در انتخاب همسر راهنمایی بزرگان به خصوص والدین نقش مهمی دارد که می تواند سرنوشت طرفین و در مراحل بعد خانواده ها را بسوی ارکان مثبت رقم بزند.
بنا به توصیه نبی مکرم اسلام از میان تمام معیارهای پسندیده در امر مقدس ازدواج، ایمان و اخلاق مهم ترین و ماندگارترین خصلت ها بشمار می رود. خوشبختانه هستند کسانی که توصیه رحمه للعالمین را در نظر گرفته و زندگی زیبایی برای خود برنامه ریزی می کنند.

امروز جامعه متاسفانه به سمتی گام برمی دارد که انتخاب همراه زندگی مشروط به ظاهر، ثروت، شغل و ...شده است. چیزی شبیه به معامله که برای بقای هیچ کدام از آنها نمی توان تضمینی متصور شد.
آموزش(بخصوص آموزش مهارتهای زندگی) می توانند نگرش جوانان به زندگی و بخصوص زندگی مشترک را متحول و آنها را در انتخاب بهتر و ساختن زندگی پایدار کمک کنند.
ارائه این آموزش ها توسط مدارس یا ارگان هایی مانند پایگاه های بهداشت، شهرداری، دهیاری و نهادهای دولتی و غیر دولتی دیگر می تواند به خانواده ها در این مسئله مهم یاری برسانند.  
توانمند کردن معلمان، کارمندان ادارات مختلف، بهداشت یاران و بهورزان و ...و هر کسی که بتواند در راستای آموزش خانواده ها و نوجوانان و جوانان قدم بردارد، لازم و ضروری خواهد بود.
علمای مساجد جامع و اساتیدی که در حوزه های علمیه که مسلح به سلاح دین بوده و از آسیب های اجتماعی آگاهی کافی دارند نقش مهمی در راهنمایی خانواده و احاد جامعه دارند، پس همه با هم باید برای داشتن جامعه سالم تلاش کنیم تا قبل از اینکه آمار سرسام آور متلاشی شدن خانواده ها و به دنبال آن افول جامعه را شاهد باشیم، به داد خودمان برسیم.
همه باید بدانیم جامعه پویا و شاداب با خانواده های سالم و سرزنده نمود پیدا می کند و داشتن خانواده سالم با انتخابی درست و اصلح امکان پذیر است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر